Frederique Constant

Da vil jeg ikke ha den. :p Vet du hva listeprisen er?

Mener å huske at Runabout i stål med hvit skive og dato altså denne lå på 14.490 før jul. Prisene har dog steget siden sist jeg sjekket. Chrono'en mener jeg lå på rundt 22.000. Men dette også før prisstigning.

Jeg må si at den nye in-house månefasen til FC ser lekker ut! Kanskje ikke så original, får vibber til mer kjente manufakturer her, men du verden så godt gjennomført :cool:

Pris aner jeg ikke, men ettersom den er tilgjengelig i stål, rose gold plated og rose gold bør det være en for enhver lommebok. Egentlig er jeg ikke så fan av gullbelagte ur, men jeg kan ikke fri meg fra tanken om at akkurat den varianten er en sterk kandidat for alle som vil ha en dressy ur med moderne størrelse til en overkommerlig penge. Muligens er den alt for stor for dress, men 42mm er ikke alltid 42mm, her må det nok prøves på hånden. Lugsene er heldigvis ikke så lange.

Uansett, dette ser da bra ut? :D

1_FC_705N4S6.jpg

2_FC_705S4S6.jpg

3_FC_705V4S4.jpg

5_FC_705V4S4.jpg

4_FC_705C4S4.jpg

Redigert:
Jeg må si at den nye in-house månefasen til FC ser lekker ut! Kanskje ikke så original, får vibber til mer kjente manufakturer her, men du verden så godt gjennomført :cool:

Pris aner jeg ikke, men ettersom den er tilgjengelig i stål, rose gold plated og rose gold bør det være en for enhver lommebok. Egentlig er jeg ikke så fan av gullbelagte ur, men jeg kan ikke fri meg fra tanken om at dette er en sterk kandidat for alle som vil ha en dressy ur med moderne størrelse. Muligens er den alt for stor for dress, men 42mm er ikke alltid 42mm, her må det nok prøves på hånden.

Uansett, dette ser da bra ut? :D

Ser absolutt veldig bra ut! Jeg har en slags visjon om at jeg en dag blir voksen og skal ha meg noe sånt. Kanskje denne?

1_FC_705N4S6.jpg

Meget pent. Renskåret og enkelt. Når jeg ser en fin månefase får jeg alltid lyst på komplikasjonen selv. Synd man ikke får enkle Rolex sportsmodeller med månefase:)

Jeg må si at den nye in-house månefasen til FC ser lekker ut!

Pris aner jeg ikke...

Iflg. FCs hjemmeside vil billigste variant ligge på €2695. Jeg vet ikke om dette er en nettopris, eller om det er med noen som helst mva., men en pris på 20-25.000 for en klokke med inhouse månefase er vel ikke så verst. Men er det et "ekte" inhouse kaliber, eller er det bare et modifisert ETA e.l.?

Ser forresten ikke så gal ut på hånden. Visstnok en kar med 7" wrist ...

FC_SLIMLINE_MOONPHASE_4.jpg

Verket som brukes i Slimline Moonphase, FC-705, bygger på FC-710, som igjen er egenprodusert.. Så det er nok ikke noe moddet ETA-verk. Hvis jeg ikke har gått glipp av noe.. :)