Fredrique Constant Monolithic Manufacture

Det er nok korrekt observert, det, og det tidløse i et tradisjonelt urverk. En urmaker fra 1700tallet, skulle kunne gjøre service på en moderne Rolex feks, ganske uproblematisk. Tross noen endringer i materialet, er den grunnleggende arkitekturen forholdsvis uendret.

Vi forstår iallefall hverandres standpunkt tror jeg, de er ikke så langt fra hverandre
Det var uansett en interessant diskusjon! Jeg er faktisk ganske spent på å se hvordan denne gjør det på markedet, og om det får noen konsekvenser ellers i industrien

Nei, for min del forstår jeg ditt synspunkt: jeg er også en person som setter pris på mekanisk bragd.
tourb.gif

Jeg tror på at vi står midt i et skillepunkt i urverk industrien.
Med en ny bransje som går vekk fra de tradisjonelle løsningene og satser mer på innovasjon med nye materialer.
Vi kan snart få en del mekanisk urverk som trenger service hver +30 år eller mer.

Jeg likte dette urverket. Innovasjon er å tenke utenfor boksen, og komme opp med noe som faktisk tar oss til det neste trappetrinnet. Montere blå skruer istedenfor blanke er ikke innovasjon i min bok. Blir spennende å følge dette prosjektet videre og se om det virkelig gir noen fordel, eller om det blir bare "pynt". Tommel opp til Frederic Constant for å ikke følge strømmen! :cool: