Fremtidens samler objekter fra Rolex, Turn-o-graph ?

Medlem
18. mai 2009
Sted
Oslo
Jeg tror dette om 10 år vil være det store samlerobjektet fra Rolex (i nyeste utgave). Denne klokken selger veldig dårlig nå, men er en utrolig kul klokke både i stål og gull/stål.

Skal du ha fremtidens samlerobjekt fra Rolex, kjøp en Turn-o-graph. Det er min spådom.

Noen andre som har synspunkter her ?

Regards :)
AW

Jeg har hatt en slik, kjøpte en med en gang den ble lansert, tok desverre lang tid og masse prispressing før jeg ble kvitt den.

lightningii skrev:
Jeg har hatt en slik, kjøpte en med en gang den ble lansert, tok desverre lang tid og masse prispressing før jeg ble kvitt den.

Nettopp, det er akkurat disse urene som blir de store samler objektene fra Rolex på sikt (går sikkert ut av produksjon snart). Akkurat sånn var det med SS daytona når den ble lansert..

Personlig tror jeg det er lenge til Turn-o-graphen blir noe særlig attraktivt på annenhåndsmarkede. Hvis jeg skulle ha et godt, fremtidig rolex samleobjekt tror jeg det er mye bedre å satse på f.eks en 16660 Sea-Dweller. Da har du i tillegg en kul klokke mens du venter :) .

A.Warhol skrev:
Nettopp, det er akkurat disse urene som blir de store samler objektene fra Rolex på sikt (går sikkert ut av produksjon snart). Akkurat sånn var det med SS daytona når den ble lansert..

Vel, det er vel endel andre faktorer som spilte inn mht Daytona. Som f.eks. Paul Newman og gale italienere :)

Det er vel helt umulig å forutsi hva som blir fremtidens samlerobjekter, det er vel nesten alltid noe annet enn det man tror. Det er ikke gitt at noen er interessert i mekaniske ur om 30 år, langt mindre at det er sportsur i stål som gjelder. Tror ikke det finnes noen lovmessighet i at det alltid blir samlerobjekter av objekter det er produsert få av. Først må man ha en etterspørsel og en kultus.

Det mekaniske uret har i løpet av de siste 20 årene blitt et viktig status - og luksussymbol for menn, og på grunn av quartzen inntog har man kikket tilbake til de mekaniske urenes storhetstid på 50-60-70-tallet. Det har utviklet seg en kultus rundt vintage sportsur i stål, og Rolex ligger på toppen. Men det er ikke lenge siden du fikk slengt vintage Submarinere uten dato etter deg for en slikk og ingenting ...