Froskegrønn submariner vs panerai submersible

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Etter tre-fire måneder som nykter har jeg havnet på galeien igjen...... Etter flere gode forslag tidligere frir jeg atter en gang til folkets mening. Hadde tenkt å kjøpe en daytona, men etter nærmere å ha tenkt over saken, har jeg tenkt på følgende to ur:

Grønn sub, nyeste nye vs Panerai submersible 1000m. Begge klokkene er (i hvert fall for meg) litt uvanlige klokker. Ingen er dressur, men må bare erkjenne at jeg nok ikke bruker dress særlig oftere enn maks 5 ganger i året, og da kan et og annet arveur gjøre susen.

Vet at fargen på rolex virker litt provoserende på mange men jeg synes den er kul. Paneraien er en liten klump som visstnok har ligget urørt på bjerke en stund, så jeg skjønner at den i hvert fall er for spesielt interesserte.

Tidligere har jeg hatt Rolex sea dweller, Rolex submariner g/s, Rolex datejust og en GMT master som i dag gikk til et annet hyggelig medlem her på sonen. Breitling og JLC har også prydet lanken.

Videre synes jeg Glashutte sportsmodell og Blancpain virker spennende men det er altså de to over som gjelder.

Så, la meg høre......

Sub!!! Uten tvil, Paneraien er ikke en klokke jeg har sansen for, mens subben drømmer jeg om å være tøff nok til en dag å kjøpe! Den er fantastisk lekker, pluss at det grønne gjør at den skiller seg ifra massen!

Lykke til

Uten å være like kategorisk som Mathfjeld her, går min stemme til Panerai.

Suben er fet, men du vet at det bare er et tidsspørsmål før "alle" har en. Jeg har ikke klart å bli helt komfortabel med den grønne skiven enda. Submersible er skikkelige rå klokker og får et helt annet uttrykk på gummi vs en feet customrem...

Men hvis du tenker annenhåndsverdi er ikke Submersible så enkle å bli kvitt i Norge...

Naturligvis kun din egen magefølelse som kan si deg hvilken du skal kjøpe (først ?)
Litt vanskelig å sammenlikne de to klokkene også imo.
Men, skulle jeg valgt: Sub.

Lykke til med valget.

Uten å være like kategorisk som Mathfjeld her, går min stemme til Panerai.

Suben er fet, men du vet at det bare er et tidsspørsmål før "alle" har en. Jeg har ikke klart å bli helt komfortabel med den grønne skiven enda. Submersible er skikkelige rå klokker og får et helt annet uttrykk på gummi vs en feet customrem...

Men hvis du tenker annenhåndsverdi er ikke Submersible så enkle å bli kvitt i Norge...

Nå er vel ikke Sub LV noe nytt fenomen, så jeg tviler på at plutselig "alle" har en. Men ja, annenhåndsverdi var en del av min vurdring her:) Beklager, men jeg synes desverre ikke Paneraien er noe pen, hadde det stått mellom en Sub LV og en 219 eller enn 005 hadde jeg gått for Paneraien selvom dette er en klokke flere har.

Så mitt svar er delvis grunnet i at jeg ikke synes pam`n er noe pen, men om du mener noe annet og den sitter bra på hånden er det urolig kult å ha noe annet enn en stål sub, den ser jeg:)

Jeg hadde også valgt Panerai hvis jeg måtte velge mellom disse to. Lett:) Begge er lekre, men jeg må si jeg rangerer Pam'en høyest:D

Det kommer vel ikke som noen overraskelse hvilken klokke jeg ville ha valgt?

Må slutte meg til Mathfjeld når det gjelder utseendet på Pam´en.

MEN, jeg mener at du selv må ta en avgjørelse ut fra hvilken du føler sitter best på armen :)

Lykke til med valget, uansett hvilken klokke du går for!

Min stemme går til sub'en.
Begge klokkene er skikkelig fete, og hadde det vært en sort sub hadde stemmen min gått til PAM'en.

...siden du ahr eid endel Rolex'er (og sikkert har noen igjen ?) så tror jeg nok jeg hadde gått for Panerai'en, det er en flott og spesiell klokke, men som Mogens sier bør du være ops på at det kan være litt trått å selge den igjen her i Norge (hvis det betyr noe for deg ?)

Lykke til, flotte klokker begge to....hva med Blancpain'en da ? fifty fhatoms er jo helt rå da..:cool: ..ser forøvrig at den er solgt på Finn, noen her som plukket den opp ?

Av de nevnte klokkene ville jeg gått for Panerai. Submersible synes jeg er litt undervurdert. Det er jo dritkule klokke i mine øyne :)

Jeg klarer ikke bli helt fortrolig med den nye LVn. Den blir litt for grønn, og synes fargen på den gamle LVn var mye snyggere. Kanskje jeg ombestemmer meg den dagen jeg får sett den nye LVn live.

Mitt råd blir å ha begge klokkene foran deg og sammenlikne de mot hverandre. Du finner raskt ut hva som snakker til deg da.

Lykke til :D

Nå er vel ikke Sub LV noe nytt fenomen, så jeg tviler på at plutselig "alle" har en. Men ja, annenhåndsverdi var en del av min vurdring her:) Beklager, men jeg synes desverre ikke Paneraien er noe pen, hadde det stått mellom en Sub LV og en 219 eller enn 005 hadde jeg gått for Paneraien selvom dette er en klokke flere har.

Så mitt svar er delvis grunnet i at jeg ikke synes pam`n er noe pen, men om du mener noe annet og den sitter bra på hånden er det urolig kult å ha noe annet enn en stål sub, den ser jeg:)

Nye LV er jo -nettopp- ny, og "alle" har jo den gamle, så hvorfor tror du ikke den nye kommer til å selge like bra:confused:;)

Men jeg skal ikke diskutere smak og behag, kun ytre mine meninger overfor trådstarter. Den nye suben er knall, men i mine øyne er PAMen knallere! Selv om den ser litt stor og klumpete ut sitter faktisk submersibles utrolig nice på hånden.

Dårlig bilde, så jeg vet ikke hvor god reklame det er, men her er bilde av en 243 jeg hadde tidligere i år. Den hadde dessverre fått litt for mye juling av forrige eier, så jeg valgte å la den gå:
0606ccad.jpg

Jeg hadde heller valgt en submersible framfor LV. Ene og alene fordi jeg synes den er tøffere en LV´en.
Her har du min Pam 87

DSC03604.jpg

Det er vel noen argumenter som bør veies opp mot hverandre her etter min mening.

Panerai:
Høyere "kulhets" faktor
Mer sjelden
Kraftig og stor klokke
Bytting av remmer :)

Sub:
Klassiker
Høyere annenhåndsverdi
Passer til skjorte (såvidt....om nødvendig)
Slankere design

Takker for gode innspill alle sammen, de har faktisk hjulpet meget

Og etter å ha vært på Bjerke i dag og snakket med begge klokkene - og de til meg - tok jeg med en av de hjem......

Skal ikke være altfor mystisk men har nettopp fått nytt kamera, og vil derfor snarest ta noen wristshots i løpet av kort tid. Så derfor kun et hint nå.

Jeg har havnet på skikkelig dypt vann............................. og liker det gitt!!!!!!!!!!