Var på besøk hos min far i dag, da han viste meg et lommeur som er arvet ned fra sin oldefar.
Jeg har nada greie på slike ur, men synes det hadde vært gøy å vite noe om dette. Så meget flott ut, med en del inskripsjon. Legger ut en hel del bilder av dette, hyggelig med innspill for datering og historie.
Here goes, beklager dårlige mobilbilder, takk til ny tlf med innebygd forbedringsprogram av foto og bilder for flott "effekt" på disse.
1.Uret, også med signet"ting" for tippoldefar.
2. Skiva, åpnet:
3. Innside av 1. lokk, med 4 stempler:
4. Utside 2. lokk, med inskripsjoner: Breguetfjær? Evt annen info ut fra dette?
5. Innside 2. lokk, med noe tall og skrift:
6. Urverk: Kan det være byttet på service e.l. da det ikke er noe stempel eller info i det hele tatt, eller kom de slik?
7. Urverk: Takker for evt info vedr dette.
8. I eska si:
Takk for titten og evt info vedr denne.
Jeg har nada greie på slike ur, men synes det hadde vært gøy å vite noe om dette. Så meget flott ut, med en del inskripsjon. Legger ut en hel del bilder av dette, hyggelig med innspill for datering og historie.
Here goes, beklager dårlige mobilbilder, takk til ny tlf med innebygd forbedringsprogram av foto og bilder for flott "effekt" på disse.
1.Uret, også med signet"ting" for tippoldefar.
2. Skiva, åpnet:
3. Innside av 1. lokk, med 4 stempler:
4. Utside 2. lokk, med inskripsjoner: Breguetfjær? Evt annen info ut fra dette?
5. Innside 2. lokk, med noe tall og skrift:
6. Urverk: Kan det være byttet på service e.l. da det ikke er noe stempel eller info i det hele tatt, eller kom de slik?
7. Urverk: Takker for evt info vedr dette.
8. I eska si:
Takk for titten og evt info vedr denne.