Funnet to klokker i dag:)

Medlem
16. des. 2014
Innlegg
41
En Vintage (tror jeg da) Omega Seamaster som det står automatic....Crono....noe og offi....noe på. Det er et stålur med gullfarge på og sort skive. Og den står:) er det noe jeg kan "omsette"?
 
En Vintage (tror jeg da) Omega Seamaster som det står automatic....Crono....noe og offi....noe på. Det er et stålur med gullfarge på og sort skive. Og den står:) er det noe jeg kan "omsette"?

uten en bedre beskrivelse er svaret nei.
 
uten en bedre beskrivelse er svaret nei.
Klarer ikke overføre bilde hit, desverre. Men beskrive kan jeg. Tidligere eier har desværre ingen hukommelse:) googlet Vintage Omega for å se om jeg fant maken:) så ikke. Mulig tidlig 70 tall? Tall for 12-3-6 og 9. Små "refleksprikker" foran disse. Ingen dato el. annet og sekundviser på selve. Tall og timestreker og visere i "gull. Kraftig buet glass. Og ingen info bakpå. Ser ikke alt som står på skiven. Pga riper i glasset og dårlig lupe:)
 
det er sikkert 1000 ulike modeller som passer den beskrivelsen. Skal vi kunne hjelpe deg får du prøve å laste opp et bilde.
 
Du må få deg konto til photobucket og linke bildene fra der.
 
@bengulp: det er faktisk interessant siden det ikke er så ofte vi ser en Seamaster chronometer uten dato.
jeg kommer ikke i farten på noe nyere enn 50/ tidlig 60 tall med bumper verk.

likner det på dette?:

8069281309_8ddcd3e063_h.jpg
 
Redigert av en moderator:
@bengulp: det er faktisk interessant siden det ikke er så ofte vi ser en Seamaster chronometer uten dato.
jeg kommer ikke i farten på noe nyere enn 50/ tidlig 60 tall med bumper verk.

likner det på dette?:

8069281309_8ddcd3e063_h.jpg
Jepp:) Og den er mye eldre enn jeg først trodde:) Faren min mente den var en av hans gamle. Men No Way om han har hatt svart skive og oppripet glass:) Denne er etter farfar. Som døde i 1967.
Skal få hjelp med bilde.
 
Redigert av en moderator:
1. Ta bilde med mobil
2. Last opp direkte fra mobil til imgur
3. Skriv ned/send direkteadressen til bildet på mail til deg selv
4. Legg ut her slik:

1. Kan ikke ta bilde med mobil:) Bare med speilrefleks. Så ikke så lett da?
 
Spiller ingen rolle om du bruker mobil eller speilrefleks. Så lenge det er digitalt så kan du laste det opp på en bildetjeneste på nettet.
 
bilde fra bengulp

5nw0fm.jpg


og det ser ut som en fin bumper Seamaster i gull på stål
en original urestaurert sort skive fra 50 tallet er ikke hverdagskost
 
Redigert:
bilde fra bengulp

5nw0fm.jpg


og det ser ut som en fin bumper Seamaster i gull på stål
en original urestaurert sort skive fra 50 tallet er ikke hverdagskost

Så flott, både med bildehjelp og informasjon. Så da lurer jeg på om jeg kan selge denne som den er? kanskje? Har jo lest meg til at noen skrur selv på slike? Og selv om det er hard slitasje utvendig, pga farfars jobb:) så har den da ligget i en skuff hos faren min. Siden 67:)
 
Spiller ingen rolle om du bruker mobil eller speilrefleks. Så lenge det er digitalt så kan du laste det opp på en bildetjeneste på nettet.
Ja, jeg vet jo det. Har vært hos optiker i dag. Så om en uke eller to har jeg fått briller. Så kanskje jeg får guts til å forsøke da:)
 
Den Seamasteren er nok verdt mellom kr 2.000, og kr 5.000, ( nærmere 2.000, siden den ikke er overhalt men den er mer interessant i den stand for en entusiast/kjøper enn om den hadde vært pusset opp)
+: sort skive, original stand, original krone, chronometer.
-: gull på stål ( litt slitt atpåtil), litt liten, bumper verket ( 352? 354?) er ikke så effektivt som nyere automatiske verk med rotor.
Du vil trenge noen bedre bilder uansett. ;)
 
Den Seamasteren er nok verdt mellom kr 2.000, og kr 5.000, ( nærmere 2.000, siden den ikke er overhalt men den er mer interessant i den stand for en entusiast/kjøper enn om den hadde vært pusset opp)
+: sort skive, original stand, original krone, chronometer.
-: gull på stål ( litt slitt atpåtil), litt liten, bumper verket ( 352? 354?) er ikke så effektivt som nyere automatiske verk med rotor.
Du vil trenge noen bedre bilder uansett. ;)

Så bra:) Trenger en dag med fint vær for å få tatt bedre bilde:) Kameraet er for ømfindtlig og jeg har bare et gratisprogram til redigering. Som ikke er særlig bra:) Skal tørke støv av den, ev. pusse litt på glasset. Og vente på riktig fotolys:) Så går nok det bra. Noen formening om hvor jeg bør avertere den også?
 
Når klokken har tilhørt noen i familien er ofte affeksjonsverdien større en verdien i rene penger. Flott minne å ha om tidligere generasjoner, og fint å gi vidre i familien når den tid kommer.
 
Jeg ville sagt maks 1500 for den. Den trenger nytt glass og sjekk/rensing pluss alt som er gull/chromebelakt trekker ned.
Kjøpe nettopp et 50 talls seamaster som er i meget bra stand med original urskive. Betalte 2500 for den.
 
Gratulerer med klokka. Som de andre har sagt: det kan vaere en veldig god prosjekt. Jeg vil helst anbefale deg a sla til... ellers er det flere har pa forum som kan vaere interessert, wink ;) wink ;)

haper det var klart nok :p
 
Gratulerer med klokka. Som de andre har sagt: det kan vaere en veldig god prosjekt. Jeg vil helst anbefale deg a sla til... ellers er det flere har pa forum som kan vaere interessert, wink ;) wink ;)

haper det var klart nok :p

Jeg håper å kunne bruke pengene som delebetaling til å få reparert gullklokken etter kona hans:) Og klarer jeg vri bittegrann ut av lommeuret hans også:) Så blir jeg glad. Men enda gladere blir jeg om det kan få den nydelige Cortéberten opp å gå:)
Har ruget på den i 20 år:) og håpet at det ble på "moten" å reparere gamle klokker igjen:)
Så jeg er veldig åpen for interessenter.