Går i ring og kommer ikke videre

westmouth

Støttemedlem
Medlem
19. sep. 2012
Sted
Sørlandet
Har jeg rotet meg bort, mistet oversikten, forsvunnet i tåka?

Jeg opplever at jeg går i ring og stadig kommer tilbake til utgangspunktet. Ikke sånn geografisk da, det er når jeg ser oppi klokkeboksen at tanken slår inn.

En dag i ferien dukket det opp en av de sjeldne Zenith 01.0043.400 på K/S. Dvs en Zenith De Luca kronograf. Fikk umiddelbart litt sånn «må ha» følelse.
IMG_0925.JPG

Men så var det jo bare det at klokkekontoen som i utgangspunktet ikke var så fet, allerede var tømt og vel så det etter sommerens tidligere innkjøp av en flott Heuer Bund.
IMG_0933.jpg2.jpg

Da måtte dessverre denne ut av boksen, som jeg inntil da hadde ansett som en keeper.
9E177F67-E56D-402F-8065-7B870D8E99F3.JPG

Sånn er livet med en dessverre for skranten klokkekonto…

Vel, De Luca’en lå der og fristet og jeg kikket bort på Seamasteren og tenkte bye bye.
DSC_0873.JPG
Men så slo det meg, det var jo det som skjedde forrige gang jeg handlet en De Luca. Jeg har nemlig eid en slik en gang tidligere, handlet av julekalenderforfatteren himself
IMG_2373.JPG

(til de som ikke har lest julekalenderen - søk og dere skal finne). Da røyk den flotte Seamaster 2255.80 Electric Blue jeg hadde. Nei, det skulle ikke skje igjen. Min nåværende, enda flottere Electric Blue ble umiddelbart offisielt og for evig fredet, eller ihvertfall korttidsfredet.

Erkjennelsen av at jeg går hvileløst i ring – dvs kommer tilbake til klokker jeg har hatt inne tidligere, den ble bare meget sterk. Og bekreftelsen fikk jeg da det noe senere kom en LLD for salg på K/S, det rykket gjenkjennende i kjøpefoten.
IMG_0533_zps6ekoniwb (2).jpg
En slik har vært hos meg 2 ganger tidligere. Og min loslitte Tissot, var ute en stund men kom så tilbake.
IMG_20160222_193953_zpswps78bkx.jpg

Og en Sumo har jeg lyst på…
DSC_0251_zps2s9lkpoh.JPG

Min forvirrede sirkelgange så langt.

Longines Legend Diver: Inn, ut, no-date inn og så ut. Men dragningen mot en no-date er nå nesten uimotståelig.

Omega Seamaster Electric Blue: Inn, ut og Inn. Blir (inntil videre)

Tissot Seastar Navigator: Inn, ut og Inn. Blir (inntil videre)

Zenith De Luca: Inn, ut og Inn. Blir (inntil videre)

Seiko Sumo: Inn, ut. Har WTB liggende på en slik..

Jeg får bare famle videre, i min hvileløse søken etter å finne veien videre, i fulkommen visshet om at det er ingen andre på sonen som har det slik - eller?

Redigert:
Skjønner deg godt. Jeg har akkurat kjøpt ur nummer to på kort tid, for annen gang, og denne gangen blir de.
Venter bare på nummer tre, så håper du finner ut av din situasjon snart ;)
Jeg har og lyst på LLD inn igjen, og kan i retrospekt egentlig ikke forstå hvorfor jeg lot den gå til fordel for Omegaen..og irriterer meg grønn over at den er som sunket i jorden.
Ellers så har jeg stilt meg inn på en 'closer', men den ligger litt frem i tid.
Så hvem vet hvor haren hopper. Eneste jeg vet, er at jeg er ei dykkerklokkehore, og samlingen er rettet den veien.

• Liker
Reaksjoner: westmouth
Du er ikke alene!

Jeg har i løpet av noen år hatt 4 stk. GMT Master II, 2 «vanlige» LN, 1 BLNR og en 116713LN – men jeg har fremdeles lyst på en ny en.... Det samme med Sub, har hatt 2 stk vanlige LN, er på 116613LB for annen gang samt en Hulk for første gang.

Sea-Dweller skal på et eller annet tidspunkt inn igjen – og jeg venter på Daytona nr. 3.

Tror dette er helt normalt :D

«Evig eies kun det tapte» :eek:o_O

Kjenner ikke igjen dette i det heeeele tatt ... eh o_O
Min trackrecord er vel ikke helt ulik:
2 Orange Monster (siste der er inne og blir)
2 (3?) Spork (gått ut, men savnes)
Seikodykkere generellt - Quartz-tuna, Mini-tuna, Ny-turtle, Sumo, SKX007 inn alle ut og savnes ei med OM/MM300 i boks (Spork et hederlig unntak)
Electric Blue burde det være lovpålagt å "keepe", jeg gjorde det ikke :(

Så da er status i boksen som følger i fallende flippesannsynlighetsrekkefølge:
114060 - Keeper
Vintage Seamaster - morgengave, Keeper - duh!
Seiko OM - Keeper
Seiko MM300 - magefølelsen sier at den blir en stund
Sinn 104 (digger den, men sitter "løsest")​

Usikker på hva nestemann inn er og når (#oljesmellen :cool: )

Jeg har hatt en slik reise med Speedy
Tre ganger vanlig Speedy Pro, to ganger Speedy BA, to forskjellige Pro LE og en DSOTM. Nå vurderer jeg å kvitte meg med Pro til fordel for en DSOTM igjen...

Den O' Store Speedmaster-tråden

På Rolex-siden har det vært to Daytona og står nå på liste for den nye. Et par Suber, et par GMTer og tre DJ'er og vurderer en til. Så nei, du er ikke alene :)

• Liker
Kjenner meg ikke igjen. Har forresten aldri solgt en klokke. Kanskje noe jeg burde prøve? Er litt lettere når man holder på i budjsettklassen, men nå begynner det å bli litt mange som jeg ikke får tid til å bruke..... På den andre siden er det dyreste uret mitt bare på 30-tallet så det er humant inntil videre.

Jeg har en lei tendens til ikke å selge.
Det er kun noen av byggeklokkene jeg har solgt og angrer. Det er ikke bare å bygge ny, men delene (nesten alle) er kjøpt. Så er det dette med tid.

Nei det tryggeste er å beholde, for så å beholde.

8

• Liker
En liten update.
I et anfall av midlertidig sinnsforvirring røyk Heuer Bund ut, har angret som en hund siden.
En slik må inn igjen, barskeste klokka jeg vet om... En Sinn 156 Military er dog ikke langt unna
IMG_2376.JPG

Bildet er lånt herfra http://www.roverhaven.com/the-rover...6-a-modern-classic-is-realized-at-rover-haven

Så dukket det opp en "Omega Seamaster non ac", dvs ref. 2230.50
IMG_2072.JPG

Med hvitgull bezel, applikert logo og time indikatorer. En slik hadde jeg vært betatt av lenge. Handel ble gjennomført og for å balansere regnskapet både i boksen og i lommeboka ble Electric Blue solgt - igjen. The band of brothers:
IMG_2093.JPG

Kanskje som en kompensasjon kom det en Seiko Sumo inn - igjen.
IMG_2339.JPG

Så har det også kommet inn en Seiko Turtle - tiden vil vise om den blir med på karusellen
IMG_2375.JPG

Redigert: