G-shock, kjøpetips

Medlem
26. jan. 2012
Sted
Kolbotn
Håper jeg er i noenlunde trygge omgivelser her i Japan-forumet,
ord som G-shock, Quartz og LCD er ikke ord jeg ser ofte i andre deler av forumet.

Noen som har noen erfaringer med de ørten forskjellige modellene som er ute og går?
Ser at det finnes en del som er solar-powered, det frister litt - kanskje batteriskift kan undgås eller i hvert fall utsettes.

G9300, GW3000 er to jeg sett litt på, men hvor er det greiest å kjøpe på nett? eBay dukker de opp stadig vekk på, men kanskje det er noen som vet en fornuftig hjemmeside. Vil ha det stort, slemt og sort - ska en først ta av er det like greit å gjøre det helt :)

Frogman dukker opp som en outsider på sidelinien, den gule.

Du kan jo lese noen reviews på WUS eller Youtube kanskje? Ser ikke ut til at det er så mange her inne som har noen form for Casio :-o

Jeg har ihvertfall den her:
[video=youtube;ZCj4QlfBnlA]http://www.youtube.com/watch?v=ZCj4QlfBnlA[/video]

Den er både solarpowerd og den har radioinnstilling av tiden. (tror batteriet skal hold så og si evig, ihvertfall veldig lenge! )

Fant fint signaler her nede på Østlandet :) Jeg kjøpte den på Ebay, der er det flest uten tvil. Så ville nok handlet derfra, men veit at http://northvision.no/index.php/cPath/46_48 har G-shock :) Mange store svarte skumle der ;)

g-9100-1er.jpg

Jeg har denne, da jeg ferdes en del på sjøen. Er veldig fornøyd med den :) Kjøpt hos klokker.no

Skal du blinge deg litt, er jo denne noe å gå for:

ga-110gb-1aer.jpg

+1. Enig, denne var veldig bra. Hvordan får jeg forøvrig bildene jeg linker til, direkte frem i postene mine? Som du gjør her?

I dette tilfellet har jeg tatt "print screen" av de forskjellige bildene jeg ønsket å ha i posten min og lastet de opp med imageshack.com. Der kopierer jeg bare tekstbiten som står under "forum code" og limer den inn her :) Samme greia som når man legger inn bildet av "dagens klokke" og bilder generelt på TS. Svarte dette på spørsmålet ditt :) ?

Jeg har denne 5600, synes det er litt tacticool :D Kan ikke se for meg at jeg skal ta klare å ta kål på denne, bruker den til sportsaktiviteter som ellers ville herjet med en stålklokke.

Din Casio har jo mye av den samme formen som den klokka jeg la ut bilder av. Liker godt formen på 5600. Ikke fullt så klumpete og diiger.

Jeg må få meg en G-Shock :D !

Dette er første gang jeg drister med inn i denne delen av forumet, og anledningen skal jeg utdype for dere.
Som noen sikkert fikk med seg, så var det jeg som handlet en en G-Shock som lå i K/S her på sonen. Den var til madammen som ønsket seg en klokke til bruk på trening. Hun hadde i utgangspunktet sett seg ut en GW-9200 til ca. 2500kr, men når det dukket opp en enklere modell her inne til en slikk og ingenting så ble valget lett.

Jeg ble sendt avgårde for å bytte kua mot fela, og klokken kom i hus. Det er imidlertid her dilemmaet begynner for min del. Jeg har alltid sett på G-Shockene som ekle beist, som jeg ikke kunne forstå hvorfor folk ville bruke penger på. Når en Seiko SKX xxx kan kjøpes for en drøy 1000-lapp så virker valget opplagt i min bok, når en beater først skal anskaffes (noe jeg virkelig trenger).

Problemet er bare det at jeg selvfølgelig måtte prøve G-Shocken på armen, og det værste av alt, jeg likte den!
La meg utdype litt før dere dømmer meg; det var enormt befriende å ha på seg en klokke jeg med vilje kan slå i dørkarmen eller kaste i gulvet for den saks skyld, uten at det gjør noe. På en slik klokke kan det vel nesten anses som patinering. Har til nå brukt alle klokkene min på jobb uten dings foreløpig. Spørmålet er bare hvor langt jeg skal tyne flaksen, derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe meg en G-Shock, og følelsen kan ikke beskrives som annet en godtvondt, men ikke på den måten.. At jeg skulle snu om så kraftig på min egen holding til noe jeg var sååå bastant på er surealistisk..:confused:

Konsekvensen av alt dette er at nå skal jeg ta meg et glass med whisky og gå inn på ebay for å få det overstått.
Hvis noen har noen bedre ideer så kom med dem, fortest mulig:rolleyes:

Befippede hilsner fra Vingen.

edit: innlegget er vinklet på en måte som antar at jeg blir fordømt, her i japanske klokker forumet er takhøyden kanskje noe høyere.

Er i skikkelig tvil her.. Funderte akkurat på å etterlyse den modda SKX'n som lå lenge i K/S. Prøvde å søke den opp uten hell, tror det var boenna som var selger.. Noen som husker den?

Adam: Takk;)

Chronodiver: Takk, men skal jeg først ha en G-Shock så må den være rund, uvisst hvorfor:confused:

Jake modden ligger vel fortsatt ute vel, bare langt bak, bla deg bakover. G-shock er ikke noe å skamme seg over. Skulle jeg hatt noe sånt hadde nok jeg gått for en variant i 5600-serien. Jeg liker best de klassiske firkanta utgavene.
Lykke til.

Boenna_69 ja, men han fikk solgt den
Har sett en delbra modda påbukta og WUS.

Var det Jake SK et eller annet den het.
Sett en kul HOT (hands of time) med litt MK II stil. Går nå om en time eller tre, basert på SKX.
Smatt dog opp fra 235$ til400+ :(

Jake modden ligger vel fortsatt ute vel, bare langt bak, bla deg bakover. G-shock er ikke noe å skamme seg over. Skulle jeg hatt noe sånt hadde nok jeg gått for en variant i 5600-serien. Jeg liker best de klassiske firkanta utgavene.
Lykke til.

5600 snakker helt rett til meg ja. 88$ er også helt riktig.
Da måtte jegnok bestilt den til job og holdt underradar en stund.
Kom inn en Alpha igår og Pass-Around kommer torsdag.

Hjalp visst fint lite å sikre dobbeltvogn :)

Sendte en PM til Bønna for sikkerhets skyld.:) Har satt tak på rundt en 1000-lapp ink mva hva G-Shock angår så får vi se hva kvelden bringer. Kan jo bare beslaglegge kjerringa sin slik hun støtt gjør med mine klokker også. Husfredwise bør jeg nok gå for en handel.;)