G-shock

Flere som tenker på det samme. Kult!
Har forsøkt å finne en g-shock til sommerbruk.
Vet ikke hvilken ennå, men den skal ha:
Stoppeklokke, alarm, flere tidsoner, sånt "backlight eller hva det nå heter, og være solarpowered.

Må ha!:cool:

eneste negative med GW-A1000 er at den ikke har backlight. Ifølge Ablogtowatch så skal den ha imponerende lume, men det vil fremdeles være et irritasjonsmoment.

tough mvt (les movement) er et stilig konsept. Skulle viserne av en eller annen grunn "flytte på seg" av fall til gulv, sentrifugalkraft e.l. vil sensorer fange opp dette og flytte viserne tilbake til opprinnelig og korrekt klokkeslett.
 
Ser ut til å bli en G-shock bølge på Tidssonen fremover :cool:

Jeg kansellerte ordren min på Mudman og går heller for Frogman ;)
 
@Olando , jeg bestilte nye fester til klokken fra tiktox. Nå er det kanskje zulu jeg har og ikke nato, kjenner ikke til hva forskjellen er..

image-3.jpg
 
Redigert av en moderator:
@Olando , jeg bestilte nye fester til klokken fra tiktox. Nå er det kanskje zulu jeg har og ikke nato, kjenner ikke til hva forskjellen er..

image-3.jpg

Takk for svar, tror du har zulu. Uten at jeg har fasit virker det som Zulu har store runde spenner mens nato har mer firkantete tynnere spenner @s2bu
 
Redigert av en moderator:
Er det ebay som er plassen å finne seg en G-Shock, eller er det andre plasser som er vel så bra? De rektangulære er unektelig kule. Har en Baby-G (?) liggende hjemme, som jeg faktisk vant i en konkurranse i Donald Duck & Co, men den blir ikke mye brukt for tiden.
 
G-shock kan du kjøpe på ebay, amazon osv til mindre enn halv pris av det de skal ha i norske butikker. Jeg betalte 2500kr for en G-shock som koster 5999kr i butikken. Og det med moms osv inkludert.

Begynn på ebay, der er utvalget størst.
 
Finnes det en G-Shock eller Protrek som viser to tidssoner samtidig? Har brukt macheten for å finne frem i jungelen, men har enda ikke funnet en modell med denne muligheten.
 
Har fått i oppdrag hos min onkel å undersøke om det er mulig å oppdrive orginal remer til en G-SHOCK DW-003 (1597) litt usikker på årstall o.l men om noen vet om orginal remer evt remer til denne klokka hadde det vert gull :))
 
OK her trenger jeg hjelp på ukjent farvann ser at creationwatches her et greit utvalg men hva i all verden skal man gå for?? :confused:
 
Kom over en reklame for G-Shock i et klokkemagasin for en liten stund siden, og tror faktisk det er en G-Shock jeg kunne tenkt meg å prøve en gang. Noen som har den?


MTGS1000D-1A
MTGS1000D-1A - MT-G - Mens Watches | Casio - G-Shock

@Sandanger
Dette er vel den nye stålmodellen. Leveres også i helsort - som jeg liker best av de to. Men, skal jeg betale ca 6K for denne type klokke ville jeg mye heller valgt en Tissot T-touch. Slik jeg opplevde det etter litt tafsing mener jeg at T-touch gir en overlegen kvalitetsfølelse i forhold til G-shock MT-G. En G-shock skal liksom være litt plæstik;)

Jeg klarer ikke med min beste vilje å bli klok på funksjoner, modellnummer, likheter og ulikheter med disse klokkene. Kjøpte en fordi jeg likte remmen (ikke plast), en knallgul 30th anniversary, samt en litt mer kompakt sak til Secondmans pinglehåndledd.

Du vet at du har betalt for mye når de kaster "I Love G-shock Soho" t-skjorter etter deg når du går.


 
Redigert av en moderator:
Tror jeg må kjøpe en gshock for å prøve litt snart.

t-touch expert titan ble brukt daglig i fire år før mekaniske klokker kom inn i bildet å har vært veldig fornøyd med den ;)
 
Alle bør eie minst én G-Shock. For en stund siden kjøpte jeg en G5600KG-3 på ebay, bare fordi den i all sin olivengrønne prakt passer utmerket til feltuniform. Det negative displayet, kombinert med min fremskredne alderslangsynthet, gjør at jeg må bruke lyset under de fleste forhold. Med solcellebatteri er dette uproblematisk. Beklager mye støv på klokka.

image_zps42253386.jpg
 
Jeg synes disse her er tøffe, men de er jo vannvittig store. :eek:
527604_386822424693097_2087535093_n_zps853b3a5c.jpg


Jeg hadde denne en gang i tiden. :)
aw591-2a-side-casio-gshock-watch-tradr.jpg
 
Denne har jeg tenkt på ei stund. I dag fikk jeg den. Min favoritt: G-shock GW5000. Takk til @baroiic

2014-02-20%2015.19.09_zpsowkinrmj.png


Todda
 
Redigert av en moderator: