Gammel, billig Daytona på Finn.

Er ikke den røde Daytona skriften altfor fet? Og resten altfor bra til å være 35-40år?

Og jeg...
P.s burde ikke et rolex service senter kunne "avsløre" en fake? Eller kan det være vanlig å sende tvils-tilfeller helt til Sveits for verifisering?

Redigert:
75_1159231742.jpg

17-1.jpg

- Kronen for tykk,
- Daytona for tykk,
- lumen ser ikke ut til å ha patinert i det hele tatt,
- feil font på "T Swiss T" og "Cosmograph".

Synes historien om at den ikke kunne verfiseres på RSC virker tynn.

Og jeg...
P.s burde ikke et rolex service senter kunne "avsløre" en fake? Eller kan det være vanlig å sende tvils-tilfeller helt til Sveits for verifisering?

Skrur de av baklokket, som jeg neppe tror de kun kan gjøre i sveits..., og det ser slik ut inni - er det et bra tegn
Noen kunne jo spurt fyren om hvordan "få i gang klokka".....(siden dette er manuelt opptrekk kunne det jo vært interessant å hørt svaret)
6263movprofilo.jpg

Skrur de av baklokket, som jeg neppe tror de kun kan gjøre i sveits..., og det ser slik ut inni - er det et bra tegn
Noen kunne jo spurt fyren om hvordan "få i gang klokka".....(siden dette er manuelt opptrekk kunne det jo vært interessant å hørt svaret)
6263movprofilo.jpg

det er mange fakes med manuelt verk ( kopi av en Valjoux72 / Rolex 727)
for info en fake 727 ser slik ut :

6265e.jpg

så det er ikke alltid fullt så lett for en urmaker som møter en franken hvis han ikke har the right stuff liggende.

( men uret fra finn.no er definitivt ikke kosher)

Er det denne? Nå med servicekvittering fra Bjerke og bedre annonse: Rolex Daytona 6265 - FINN Torget

Plutselig fått lenke og original boks. Hvorfor ikke få bekreftelse på ekthet samtidig med service?

Fin klokke, men litt dyr for meg.

Redigert:
Ikke samme bilder i hvert fall. Fet/slank krone og fet/slank Daytona skrift.