krille skrev:Pøh, nytt kan absolutt være å foretrekke. Det er jo en grunn til at man forbedrer noe.
La meg nå banne litt i kirka: Jeg synes Speedmaster er helt topp med safirglass, kanskje t.o.m bedre enn med pleksi!!
Når det er sagt, originalt og vintage kan være hur fett som helst, og jeg hadde ikke hatt noe i mot å være i besittelse av en vintage Rolex, eller en 69-modell Speedy med pleksi.
chrgod skrev:en klokke fra femti-sekstitallet kan gå like bra i dag, og et mekanisk urverk fra den tiden er mye det samme som i dag.
HerrUr skrev:Er det slik at de fleste entusiastene her regner seg som konservativ når det kommer til klokker?
At den eldre modellen er som regel finere/bedre en den nye?
At endringer som oftest ikke er til det gode (f.eks større kasser)?
Moore skrev:Forøvrig mener jeg nyere ur som spiller på stil og design fra tidligere årtier/epoker kan være riktig så attraktive.
Spesielt er Glashutte Originals Senator Sixties Chronograph et - etter mitt skjønn - vakkert eksempel på dette. Med kasse på 42mm er det riktig så "tidsriktig" i størrelse, samtidig som det ikke er mye tvil om hvilken tid man har hentet inspirasjonen fra...
Nice.
Muligens aspirerer det til en liten opprykksplass på min lille "wish-list".....