I dag tenkte jeg at det var på tide å finne frem det gamle lommeuret som har ligget hos min far. Dette lommeuret tilhørte alså min tippoldefar, men har siden vert i min fars eie. Jeg har aldri vert noe spesielt interessert i dette før jeg tenkte at nå var det på tide å kikke på det. Jeg tenkte at dette lommeuret ikke kunne være noe spesielt pga det "anonyme" navnet på skiven: "P. Andersen Kristiania"...
Vel, da jeg fikk åpnet dette uret fikk jeg bakoversveis.. Det første som møter meg er dette:
Her står det: Omega, Grand Prix Paris 1900..
Det blir bedre og bedre. Under dette får jeg se et strøkent urverk.
Lommeuret er ikke i fungerende tilstand, men urverket er helt rent og ser bra ut. Det mangler også en mindre viser. Har ikke hatt mulighet til å ta dette med til en urmaker siden jeg åpnet dette i dag. Hva tror dere om dette? Er dette et sjeldent ur? Kan det noen verdi?
Torje
Vel, da jeg fikk åpnet dette uret fikk jeg bakoversveis.. Det første som møter meg er dette:
Her står det: Omega, Grand Prix Paris 1900..
Det blir bedre og bedre. Under dette får jeg se et strøkent urverk.
Lommeuret er ikke i fungerende tilstand, men urverket er helt rent og ser bra ut. Det mangler også en mindre viser. Har ikke hatt mulighet til å ta dette med til en urmaker siden jeg åpnet dette i dag. Hva tror dere om dette? Er dette et sjeldent ur? Kan det noen verdi?
Torje