Gavekjøp av Rolex help!

Medlem
24. okt. 2014
Jeg føler jeg har brukt år men jeg har bare brukt måneder på og finne en rolex til men fantastiske kjæreste og må bare innse at jeg trenger hjelp! Jeg vil veldig gjerne kjøpe en datejust til han med et budsjett på 20. Hva skal jeg se etter? Jo mer jeg ser jo me forvirra blir jeg, han er ingen klokke mann men han liker kvalitet. Er det greit og kjøpe på finn? Er dette en bra klokke? ; http://m.finn.no/bap/forsale/ad.htm...=Rolex&sort=3&ref=fas&searchclickthrough=true

All hjelp tas imot med veldig åpne armer

Hei,
34mm vil nok kunne oppleves og sees litt liten ut.
Det kommer selvfølgelig veldig an på størrelsen på håndleddet hans. Men på generelt grunnlag vil jeg anbefale en 36mm Datejust.
Følg med her på tidssonen og på finn.no

Det dukker opp nå og da datejuster til ca 15 000,- her inne, også koster du på en full service til ca 5 000,- Da har du en fin gave, som han helt sikkert kommer til å bli fornøyd med:)

Lykke til videre på letingen.

Tusen takk, problemet føler jeg og blir å vite forskjell på datejustene, jeg liker vintage men er det noen årganger man burde satse på mer enn andre? mens jeg spør hvordan er det å kjøpe fra utlandet? jeg et innforstått med at jeg må fortolle det men er det generelt billigere evnt hvor? Og er det lettere og bli lurt i det store utland av en blåøyd som meg? Som før, alle råd tas varmt imot

Som alltid, buy the seller. Gjør god research. Som krona er nå, hadde jeg vel prøvd å holde handelen i Norge, da kan du forhåpentligvis også besiktige den før du kjøper.

Det er også verdt å se på en Perpetual (Datejust no date). De er i 36 mm. Aka "Harley Davidson" med svart skive og orange tekst er cool. :cool: Og Perpetual med sølv skive er elegant.

"Air-king" er den minste herreklokken, 34 mm.

Redigert:
Datejust med referansenummer 1601 og 1603 er klokker som er 36 mm og som noen ganger kommer til salgs her på forumet. Legg ut en ønskes kjøpt post her på tidssonen, så kanskje du får napp:)

Det er en hel haug med forskjellige feller man kan tråkke i når man skal lete etter klokker i utlandet. Kronekursen er også veldig dårlig nå, så man får mindre for pengene.

Man er relativt sikker her på tidssonen, men uansett skal man "kjøpe selgeren, ikke klokken" som tidligere nevnt her.
Hvis du kommer over klokker du lurer på, er det bare å hive ut en link her, så skal du nok få den hjelpen du trenger:)

Det bør være fint mulig å finne en sen 70-talls/tidlig 80-talls DJ (f.eks ref 1601) for 15-20000 med litt tålmodighet og leting. Vær da obs på at du får et eldre ur, med pleksiglass og potensielt svært slitt lenke. Denne er nyere, har safir, men krever at du graver noe dypere i lommeforet. Om det er aktuelt får du et pent og noe mer moderne ur.

Jeg vil anbefale deg å legge ut en WTB annonse her på TS. Om du har funnet noen modeller du liker på nett, legg ved modellnr, ønsket farge på skiven, fluted eller glatt bazel, jubilee eller oyster lenke m.m
Selv har jeg kun positive erfaringer med kjøp/salg av klokker her på forumet - lykke til!

Du vil ikke heller kjøpe en NY Tudor til han da? De har mange modeller ca. innenfor ditt budsjett.

Hyggeligere å gi og få et nytt og pent innpakket ur fra en forhandler, enn et gammelt litt "shady" objekt.

Jeg hadde uten tvil gått for en komplett datejust - denne er ikke til salgs, men solgt ny hos Bjerke i 1984(Modellnr 16014). En fantastisk klokke som får fram godfølelsen hver gang den brukes. Lykke til med valget og jakten:D

IMAG0152_zps69429e9a.jpg

IMAG0117_zpscd7078b2.jpg