Giuliano Mazzuoli - Meninger, eventuelt erfaringer?

SpaceCowboy

Støttemedlem
Medlem
25. sep. 2010
Sted
Oslo
Har den siste tiden latt meg fascinere av Giuliano Mazzuoli. Det vil si: Når jeg ikke har latt meg fascinere av vintage... :)

Derfor må jeg jo spørre asylet og dere her inne som er mer bevandret i nyere horologi og micro-brands: Hva synes dere? Noen som har prøvd disse på?

Ser at en av mine "thrusted sellers" har flere til salgs for øyeblikket:

IMG_2790.jpg

Synes denne kronoen funker, selv om den er "vridd". :)

Kommer med nydelig, beige skive også:

IMG_2807.jpg

Uten krono, nå synes jeg vi begynner å snakke:

IMG_2798.jpg

Svart også, selvsagt:

IMG_2815.jpg

Størrelse er 45mm, så den er relativt stor.

Stygt? Pent? Elendig urverk? Anbefaler? Tenkte jeg skulle høre litt med dere, før jeg eventuelt begynner et eget "forskningsprosjekt".

Kjør debatt! :)

Redigert:
På papiret er dette klokker jeg ikke burde like, men så er det jo noe utrolig stilig med de også da... :confused:

Kan ikke uttale meg om urverk eller slikt, men i utgangspunktet falt jeg ikke helt for designen.. Meeeen av en eller annen mystisk grunn så kunne jeg godt tenkt meg den nederste med sort skive. Uansett en annerledes og kul klokke!

Ang. design:

Det som slo meg var at dette var et (relativt) godt forsøk å gjøre noe nytt, men innenfor de rammene man finner innenfor klassisk ur-design. Mulig jeg er litt preget her, gitt hvor interessene mine ligger... Videre likte jeg veldig godt de reine linjene og ryddigheten på skiva, på tross av de prøver å litt ville ting som å sette krona kl. 2 og vinkle sub dials 45 grader mot vertikalen.

Jeg liker det bedre og bedre, spørsmålet er om det blir for "spesi" (som niesa mi fra Sandnes sier) og at man vil gå lei etter en stund.

Jeg kjenner ikke godt til bruken av verk og det tekniske rundt urene, men hvis vi holder oss til designet, og da ikke "fancy-karbon-ser-billig-ut" klokkene, men Nanometro modellene, liker jeg veldig godt hva jeg ser.

Noen "uvanlige" klokkedesign blir ikke alltid like vellykkede, men dette, som det meste av italiensk design er en fryd for øyet. :)

Designmessig funker det iallefall for meg! Men så er jeg litt wierd i klokkevalgene mine også... Spesielt den med svart dail får kjøpelysten frem! :)