Glashütte Original utstilling i Oslo - vært der?

Medlem
8. nov. 2008
Noen som har sjekket ut Glashütte Original utstillingen med ca 50 modeller som Tidemann har for tiden i Akersgaten?

Til tross for min passion for GO har jeg ennå ikke rukket innom

Har vært der og må si at det var vel verdt turen. Blant annet panomtaic counter xl og senator chronometer var fantastisk å se i levende live. Butikken er full av noen av Glashüttes ypperste ur. Anbefales!

Tiedemann er verdt et besøk. Nyhetene fra GO er nydelige og ligger prismessig svært godt i forhold til merker det er naturlig å sammenligne med.

Tenk deg imidlertid veldig godt om før du går innom der. Jeg hentet Zenithen fra service der i forrige uke og er fortsatt i ubalanse etter å ha fått prøvd på noen fantastiske klokker fra GO. Kredittkortet har sjelden vært så nervøst som da, og intet ur i samlingen er skånet for daglig trussel om å bli solgt for å finansiere en ny GO. Kan noen være så snille å overbevisemeg om at jeg har de klokkene jeg trenger?

Er det ikke litt pussig at Tidemann ikke har annonsert dette her?

Eller kjenner de ikke til forumet?

Vet at enkelte føler det er (burde vært) obligatorisk men...

Hei,

Flott tiltak med en slik utstilling/kjøpemulighet i Norge.

Litt Off topic,men stiller meg litt undrende til at den aktuelle butikkens webside ikke er oppdatert på lenge, og pr. i dag viser "nyheter" fra okt. 2009...

Litt mer på salgs-offensiven hadde kanskje vært lur taktikk i disse økonomisk ustabile tider, men det har muligens sine forklaringer for hva jeg vet.

BT

Tiedemann er verdt et besøk. Nyhetene fra GO er nydelige og ligger prismessig svært godt i forhold til merker det er naturlig å sammenligne med.

Tenk deg imidlertid veldig godt om før du går innom der. Jeg hentet Zenithen fra service der i forrige uke og er fortsatt i ubalanse etter å ha fått prøvd på noen fantastiske klokker fra GO. Kredittkortet har sjelden vært så nervøst som da, og intet ur i samlingen er skånet for daglig trussel om å bli solgt for å finansiere en ny GO. Kan noen være så snille å overbevisemeg om at jeg har de klokkene jeg trenger?

Takk for advarselen!
Jeg skal legge igjen lommeboken før jeg stikker innom

Jeg løp igjennom butikken i går. Hadde heldigvis litt dårlig tid, ellers kunne det ha blitt dyrt. GO har veldig mange flotte ur, og nyhetene fra Basel i år er vel verd å få med seg. I tillegg til de tidligere nevnte urene har de også et par snasne tourbillion-klokkerutstilt - Blant annet PanoTourbillionXL.

Det hjelper for øvrig ikke å legge igjen lommeboka hjemme, da de fleste av urene de har inne bare er på lån, og således må bestilles (og betales) en gang i (den tid den sorg) fremtiden. :p

Jeg løp igjennom butikken i går. Hadde heldigvis litt dårlig tid, ellers kunne det ha blitt dyrt. GO har veldig mange flotte ur, og nyhetene fra Basel i år er vel verd å få med seg. I tillegg til de tidligere nevnte urene har de også et par snasne tourbillion-klokkerutstilt - Blant annet PanoTourbillionXL.

Det hjelper for øvrig ikke å legge igjen lommeboka hjemme, da de fleste av urene de har inne bare er på lån, og således må bestilles (og betales) en gang i (den tid den sorg) fremtiden. :p

Ja, ja men det er jo greit å ta enkelte grep for å redusere impulshandling, da

http://www.glashuette-original.com/Index.aspx?fs=http://www.glashuette-original.com/default.aspx

Tok en ny runde innom i dag. Fikk lov til å prøve noen av godbitene og ta noen bilder. Her er resultatet.

Senator Chronometer:
IMG_0424.jpg

Pano XL Counter:
IMG_0429.jpg

IMG_0428.jpg

IMG_0432.jpg

IMG_0433.jpg

ny spenne
IMG_0431.jpg

Tourbillion. Hvis du har ca en million til overs kan denne bli din:
IMG_0435.jpg

Alle på et brett:
IMG_0436.jpg

Må si at det var vanskelig å ta av seg disse når jeg først hadde fått dem på håndlettet. Alle tre er lett grail-ur for min del. men favoritten må bli chronometer. Fantastisk ren og elegant, men allikevel en følelse av at "ting skjer" så det blir aldri kjedelig. Likte også godt tyngden hvitt gull gir.

ps. beklager dårlige bilder. iphone har et crap kamera.