Glashutte Original
Hei,
Som flere her allerede, kan jeg "anbefale" et GO ur.
Glashutte Original er et meget spesielt urmerke, og det er interessant å studere historien til merket.
Dette er ypperlig tysk urmakerkunst å bære på håndleddet, for hva jeg vil kalle "hverdagspersonen"
- vel å merke med utdypet urinteresse.
Videre opp på skalaen er selvfølgelig Lange, og selv om Lange har kommet med sin greit prisede "innstegsmodell" i 1815 serien, må man nok regne med å grave betydelig dypere i lommeboka for å få et tysk high-end ur med en interessant komplikasjon eller funksjon. Glashutte Original er således en fantastisk kombinasjon av kvalitet, eksklusivitet, håndtverk, tradisjon og til slutt pris.
Har selv bare en Glashutte Original, men den er desto mer spesiell for meg.
GO, med sitt lave årlige prod. antall, gjør også merket ytterligere interessant.
At denne modellen har Cal. 100 var av avgjørende betydning for mitt valg den gang.
(Meget teknisk interessant).
Chrono-modellen som du tenker på er jo en litt mer hverdagslig sak og samtidlig elegant, så jeg vil tro denne passer like godt med T-shirt og jeans som under skjortekanten til findressen.
Jeg foreslår også at du tar turen innom Tidemann i denne sammenheng.
Ytterst hyggelige folk som har et litt mer "internasjonalt" syn på ur, klokker og business
enn det kan sies om flere andre butikker i Norge. Prøv å få til en handel der du
Good luck,
BT