Glashütte

Amund

Støttemedlem
Medlem
24. okt. 2009
Sted
Oslo
Noen som har erfaring med Glashütte?

Jeg har forelsket meg i Original Senator Sixties Chronograph. Fantastisk flott klokke, selv om prisen er stiv.

Glashutte er noe for seg selv, de har utrolig lekre urverk i en klasse helt for seg selv(hvertfall med tanke på ur jeg har sett), regner med at du har vært i kontakt med Tidemann, han gir jevnt over veldig gode priser. Jeg var innom igår for å få litt opplæring i Breguet, fikk da tafse på 4-5 Breguet og en helt sykt fin Glashutte, desverre er det lite penger på kontoen, men er jo ingen tvil om at jeg mangeler en kronograf i samlingen, når tiden kommer at jeg skal kjøpe en tror jeg det blir en slik:

i_1604_3934023204_SixtSquChrono_St_img.jpg

Den er helt syyykt kul

Jeg var også innom Tidemann i går!! Han virket flink, men det kunne virke som det er noen penger å spare på å handle på urverket.no uten at jeg har sjekket systematisk. Det kan jo hende han gir rabatter som utjevner dette. Uansett ble jeg utrolig fasinert av dette merket.

Jeg kan forstå at folk gjerne handler Rolex hos urverket, men på GO så synes jeg Tidemann har så stålkontroll og brenner sånn for dette klokkemerket at om jeg skal kjøpe meg en GO legger jeg lett igjen noen tusen ekstra for å bygge meg et kundeforhold med Tidemann.

Jeg kan forstå at folk gjerne handler Rolex hos urverket, men på GO så synes jeg Tidemann har så stålkontroll og brenner sånn for dette klokkemerket at om jeg skal kjøpe meg en GO legger jeg lett igjen noen tusen ekstra for å bygge meg et kundeforhold med Tidemann.

Må si meg helt enig. Jeg var å kikket på en GO og Tidemann ga meg en bedre pris enn det jeg fant på "Urverket".

Glashutte Original

Hei,

Som flere her allerede, kan jeg "anbefale" et GO ur.

Glashutte Original er et meget spesielt urmerke, og det er interessant å studere historien til merket.
Dette er ypperlig tysk urmakerkunst å bære på håndleddet, for hva jeg vil kalle "hverdagspersonen"
- vel å merke med utdypet urinteresse.
Videre opp på skalaen er selvfølgelig Lange, og selv om Lange har kommet med sin greit prisede "innstegsmodell" i 1815 serien, må man nok regne med å grave betydelig dypere i lommeboka for å få et tysk high-end ur med en interessant komplikasjon eller funksjon. Glashutte Original er således en fantastisk kombinasjon av kvalitet, eksklusivitet, håndtverk, tradisjon og til slutt pris.

Har selv bare en Glashutte Original, men den er desto mer spesiell for meg.
GO, med sitt lave årlige prod. antall, gjør også merket ytterligere interessant.

GO_wrist_15.jpg

At denne modellen har Cal. 100 var av avgjørende betydning for mitt valg den gang.
(Meget teknisk interessant).

Chrono-modellen som du tenker på er jo en litt mer hverdagslig sak og samtidlig elegant, så jeg vil tro denne passer like godt med T-shirt og jeans som under skjortekanten til findressen.

Jeg foreslår også at du tar turen innom Tidemann i denne sammenheng.
Ytterst hyggelige folk som har et litt mer "internasjonalt" syn på ur, klokker og business
enn det kan sies om flere andre butikker i Norge. Prøv å få til en handel der du :)

Good luck,

BT

Jeg var også innom Tidemann i går!! Han virket flink, men det kunne virke som det er noen penger å spare på å handle på urverket.no uten at jeg har sjekket systematisk. Det kan jo hende han gir rabatter som utjevner dette.

Dersom du har tenkt å handle på urverket.no for å spare noen kroner bør du vel droppe å bruke i Tidemann som show room. De er utrolig serviceinnstilte og deler villig av sin kunnskap, men husk at det er nettopp derfor urverket kan være så billige....de har ingen utgifter til dyre lokaler og de trenger ikke bruke tiden sin på gratispassasjerer.

Litt OT, men jeg kan også forstå hvorfor folk handler Rolex hos urverket.no. I hvert fall når det gir slike knalltilbud som her ;)

Litt OT, men jeg kan også forstå hvorfor folk handler Rolex hos urverket.no. I hvert fall når det gir slike knalltilbud som her ;)

Nå trenger vi ikke ta diskusjonen om Daytona er vanskelig å få tak i lenger, men det er helt normalt at gråmarkedet tar en premie for å source klokker det er lav tilgjengelighet på. 116610LV gikk for 90.000,- i gårmarkedet en kort periode i høst...

Til Trane vil jeg si følgende: For det første har ikke jeg tenkt å handle på urverket.no. For det andre er det første gang jeg er innom Tidemann for å prøve en Glashütte på hånden min. Derfor tror jeg ikke min tid der gjorde kraftige inngrep i urmakerens tid. Han betjente til og med andre kunder mens jeg kikket på en klokke, så jeg tror ikke jeg utgjorde mye bryderi for han. For det tredje blir jeg oppgitt når jeg får kommentarer om at jeg er en mulig gratispassasjer. Jeg har tenkt å kjøpe meg klokke i nærmeste fremtid og da må det vel være både passende, klokt og lovlig å orientere seg i markedet, både når det gjelder priser, utseende og kvalitet på ulike ur. Det må gå an å gå inn i en butikk eller flere og prate med en ekspeditør uten at dette skal være kjøpsplikt i den aktuelle butikken.

Til Trane vil jeg si følgende: For det første har ikke jeg tenkt å handle på urverket.no. For det andre er det første gang jeg er innom Tidemann for å prøve en Glashütte på hånden min. Derfor tror jeg ikke min tid der gjorde kraftige inngrep i urmakerens tid. Han betjente til og med andre kunder mens jeg kikket på en klokke, så jeg tror ikke jeg utgjorde mye bryderi for han. For det tredje blir jeg oppgitt når jeg får kommentarer om at jeg er en mulig gratispassasjer. Jeg har tenkt å kjøpe meg klokke i nærmeste fremtid og da må det vel være både passende, klokt og lovlig å orientere seg i markedet, både når det gjelder priser, utseende og kvalitet på ulike ur. Det må gå an å gå inn i en butikk eller flere og prate med en ekspeditør uten at dette skal være kjøpsplikt i den aktuelle butikken.

Selvfølgelig er det din fulle rett å orientere deg.
Tror heller ikke du noen gang vil føle kjøpepress hos Tidemann - men behagelig service og høy GO kunnskap vil du sikkert oppleve.

Men du bør tenke deg godt om før du kjøper deg en GO - det kan fort bli dyrt:)
Etter min første GO ble jeg bergtatt og sitter i dag med 5 ulike GO modeller.

Her er gjengen min i den rekkefølge de er kjøpt så forstår du hva som kan skje:):
PanoMaticReserve Caliber 90
IMAG0037.jpg

Senator Calendar week Caliber 100
IMAG0020.jpg

PanoMaticChrono Caliber 95
IMAG0018.jpg

Sport Evolution Caliber 39
IMAG0021.jpg

Senator Sixties Caliber 39
IMAG0106.jpg

Denne ligger til salgs og er en av de peneste gmt'er jeg har sett. Hadde det ikke vært for den fordømrade strømregninga fra h.... skulle jeg ha lagt inn bud:(

Her er gjengen min i den rekkefølge de er kjøpt så forstår du hva som kan skje:):

Og for en gjeng du har :) Her var det jammen mange godsaker gitt :p Hvis du ikke allerede har en "min samling"- tråd i galleriet oppfordrer jeg deg strekt til å lage en. Tror det mange her inne som gjerne vil se mer av de flotte GOene du har :)

Jeg kan ikke annet enn gi min fulle tilslutning til anbefalingene om å stikke innom Tidemann for den gode klokkesamtale og prøving.
Her blir du ivaretatt på beste måte.

Min egen GO PanoMaticVenue skal riktignok ut av min samling for å gi plass til annet, men GO er fantastiske urverk fra øverste hylle.
Uansett hvilken versjon du velger; - det er bare å "get one".;)

1963:
Det er en fantastisk samling du har, og jeg vil sterkt anbefale deg å opprette et galleri for oss andre i menigheten å kunne beskue disse estetiske nytelsene nærmere.

P1010050-1.jpg