Globemaster

Kohe321

Støttemedlem
Medlem
19. okt. 2011
Dette var en av mine klare favoritter fra Baselworld 2015, og etter hva Omega sier på sine nettsider så skal den altså begynne å slippes i butikker nå i november. Prisen på modellen i stål ser ut til å være rundt 55k om prisen i euro som ble rapportert fra Basel kan overføres til norske kroner mer eller mindre direkte.

Her er hele prislisten fra Basel:
  • Stainless Steel on leather strap: 5.900 Euros
  • Stainless Steel on Stainless steel bracelet: 6.000 Euros
  • Platinum on leather strap (limited to 352 pieces): 35.000 Euros
  • Sedna or yellow gold on leather: 17.000 Euros

Nå har det jo vært et par prisøkninger fra Omega sin side i mellomtiden, og det er vel godt mulig at Globemasteren også har blitt inkludert i disse selv om den ikke har vært tilgjengelig. Er det noen som har oppdaterte prislister og vet hva den kommer til å koste nå i november? Og er det noen som skal ha? Må si den frister veldig... :)

omega-introduces-the-globemaster-00.jpg

Omega-Globemaster-Co-Axial-Master-Chronometer-hands-on-aBlogtoWatch-15.jpg

Omega-Globemaster-Co-Axial-Master-Chronometer-hands-on-aBlogtoWatch-20.jpg

Omega-Globemaster-baselworld-2015-3.jpg

Omega-Globemaster-baselworld-2015-6.jpg

Hodinkee og Monochrome sine artikler fra Basel:

https://monochrome-watches.com/omega-globemaster-review-fully-explained-baselworld-2015-price/

https://www.hodinkee.com/articles/the-omega-globemaster

Redigert:
Har spurt Lervik, som svarte på et par minutter som vanlig, og han kunne informere om at de har disse i bestilling men at de ikke kommer før i januar 2016. Prisen er 56000kr før prishoppet på 5% som kommer i morgen (15. oktober).

I artikkelen til Monochrome står det "available in stores 15. November 2015", men det er vel for USA går jeg utifra.

Fantastisk flott klokke, liker spesielt godt klokker med datoen kl 6. Gleder meg til å se denne live.

Kjenner at jeg må begynne å vurdere hvem som må ut for at denne skal komme inn.
PO? Nei
Speedy? Nei
Railmaster? Nei
AT? Nei

Den eneste som da gjenstår er en klokke som jeg har så stor sentimental knytning til at den heller ikke kan gå.

Fa........ for et jæ........ valg :(:mad::eek:

• Liker
Reaksjoner: Newbie
Spenstig med 165400,- for gullmodellene. :eek:
Får vel en Day-Date med kroko for tilnærmet samme sum, og da spørs det hva som frister mest.

Den er veldig flott, men jeg syns kanskje viserne kunne vært litt sprekere med hensyn til utseende.
Absolutt nydelig skive!

Bumper opp denne!

Noen som vet noe mer om disse? :)

Tilgjengelighet? Pris? Kassetykkelse? - håper den er relativt slank...

Redigert:
Står en del informasjon på Omega sine hjemmesider, inkludert veiledende pris ;)

@havarduf, siste nytt fra Omega er vel at de kommer til Norge i løpet av mars. Har prøvd en prototype, og den er på ingen måte for tykk etter min mening. Prisen ligger veil på 58 800 med lenke, og 57900 med skinnreim. Dette er dog før prisjusteringen 01.03.2016, så da blir nok prisene høynet med ca. 5 %

• Liker
Reaksjoner: havarduf