Globemaster

Nyyyydelig! Har selv prøvd denne med hvit skive. Blå er enda finere. Nå har ikke jeg oversikt over alle klokker du har,men virker som at du har en viss kjærlighet for dressur? Bruker du disse også til hverdags, eller kun fest?

Det er nok først og fremst sportsur som er tingen for meg, men jeg gikk til anskaffelse av ett dedikert dressur nylig (les Montblanc Heritage som vi har diskutert) for å ha noe passende på lanken de 15-20 gangene i året jeg går i dress.
Globemasteren kom inn via en trade nylig, helt uventet og ikke planlagt. Jeg vil ikke definere denne som et dressur i det hele tatt. Beskjeden diameter og clean look ja, men høyden på 12,5cm gjør at den bærer betydelig mer enn diameteren på 39mm skulle tilsi. IMO er dette et bruksur, passende til det meste - selv bading og strandliv (WR 100m!).
 
  • Liker
Reaksjoner: MrMstone
Ser hypen er totalt fraværende her - og det liker jeg av en eller annen grunn litt. Mindre duksefaktor :D

Uansett - en globemaster på lenke med blå skive kom i bytte til meg i dag - og jeg gleder meg voldsomt til å unboxe. Vært og prøvd klokken et par ganger hos urmaker for å bli sikker, og jeg er veldig sikker. Lenken sitter nydelig, den blå urskiven er herlig og uret er subtilt og teknisk et monster. Passer egentlig til alt - er sobert og avslappet samt vanntett. I tillegg til min PO blir dette storslagent.

Noen som vet pris på den mørkeblå skinnremmen, og eventuelt størrelse man trenger på deployant?
 
  • Liker
Reaksjoner: Bilanz
Elsker den. Subtil, men forbannet vakker. Og jeg merker helt klart at jeg er en Omega-mann mer enn rolex-mann. Det var en Explorer 2 polar som gikk ut til fordel for denne. Ingenting galt med exp2, men kjenner umiddelbart at dette er mer riktig.

IMG_1256.JPG
 
+1 og nydelig bilde @Hreple
Jeg var ute i samme ærend idag og har nå logget meg inn for å se på testresultatene for min klokke :) Det jeg særlig liker er den totale mangelen på 'show off'. For meg er Omega analog hightec, de later ikke som de lager håndverk som i virkeligheten er industri, de har et veldig troverdig kundeløfte
AAF46A48-F2C8-425C-93B2-7124847FE628.jpg
 
Redigert:
@Bilanz så enig så enig. Dette er mesterlig uten å bli show-off, og det liker jeg utrolig godt. Kvaliteten og finishen her er perverst god - jeg er virkelig fornøyd. Samtidig bærer det ikke så voldsomt, så jeg er hinsides glad.

Jeg må innrømme at jeg er litt engstelig for vanntettheten. Jeg har dyttet kronen inn så langt det går - men jeg er vant til Planet Ocean og god gammeldags skrukrone som sitter som støpt. Men så lenge jeg har dyttet kronen inn så "skal" den være voldsomt vanntett, skal den ikke?

Så er spørsmålet hva slags foldespenne som er riktig på denne. Er det 18 mm mon tro? Jeg har ganske lyst på den mørkeblå skinnremmen samt spenne. Prøvd den med dette, og det satt også som et skudd.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bilanz
@Hreple : Mener det skal være 20mm, og ja, en blå skinnrem står på ønskelista som alternativ til lenke :)
Det er faktisk en glipe mellom skrukronen og kassa, men det påvirker neppe vanntettheten
Zoomer man inn på dette bildet fra Fratello Watches reviewen synes glipen
Omega-Globemaster.057.jpg

Til sammenligning ligger kronen på denne Datejust'en mye tettere på kassa
116-back-ss.jpg
 
Redigert:
Garantert en pakning som aktiveres ved å dytte kronen inn. Hadde foretrukkett skrukrone, men jeg stoler på Omega når det kommer til slike ting.

Den skinnremmen er fantastisk lekker. Får pønske på om jeg "trenger" den. Er vel fort 7000 ink deployant, og det er fryktelig mye når lenken egentlig er så elegant og subtil.
 
Med Master Chronometer urverket i Globemaster med tilhørende sertifisering har Omega skapt noe som er unikt i klokkebransjen.
Inside-Omega-Master-Chronometer-Metas-facilities-video-documentary-1.jpg

Forspranget de har på antimagnetisme er det ingen andre som kan matche. I motsetning til andre merkespesifikke sertifiseringer som også går lenger enn COSC fra feks Rolex eller JLC så er Master Chronometer sertifiseringen åpen for alle produsenter men ingen andre er i nærheten av å oppfylle kravene. Denne Monochrome filmen viser hvor imponerende denne sertifiseringen er:
 
Redigert:
Med Master Chronometer urverket i Globemaster med tilhørende sertifisering har Omega skapt noe som er unikt i klokkebransjen.
Inside-Omega-Master-Chronometer-Metas-facilities-video-documentary-1.jpg

Forspranget de har på antimagnetisme er det ingen andre som kan matche. I motsetning til andre merkespesifikke sertifiseringer som også går lenger enn COSC fra feks Rolex eller JLC så er Master Chronometer sertifiseringen åpen for alle produsenter men ingen andre er i nærheten av å oppfylle kravene. Denne Monochrome filmen viser hvor imponerende denne sertifiseringen er:

Ret og slett imponerende. Spennende å se om det kommer flere nye sertifiserte på Basel.

Jeg må komme meg til en ad å få prøvd Globemasteren. Flott klokke!
 
Tviler voldsomt på om den tåler vann. Den er så myk og deilig at det tviler jeg ærlig talt voldsomt på. Skal sies at min kun er på lenke. Da er jeg helt forsikret mot lumske mengder vann.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
72E24CE5-2611-4CF7-B667-4587328BDEE5.jpeg
Fikk endelig tak i den blå original remmen til
Globemaster som alternativ til stållenke.
Attention to detail: Legg merke til den lille utsparingen slik at man kommer til med verktøy for å bytte
C42ED03A-DB1E-4D4B-B13A-3086FB9FD8D0.jpeg
 

Vedlegg

  • 8CA9C7D8-2ACB-4E6E-BA4E-12F069630EDA.jpeg
    8CA9C7D8-2ACB-4E6E-BA4E-12F069630EDA.jpeg
    117,7 KB · Visninger: 0
Redigert: