Lufter en (snart vintage?) Glycine Airman 8, ref. 3831 for salg. Kassediameter på 36 mm (i likhet med den første Airmanen), men i motsetning til nyere utgivelser i denne størrelsen har denne safirglass og 200 m water resistance.
Dette er en såkalt purist-utgave, dvs. ekte 24-timers viser. Bezelen er dreibar og har markører for 24 timer, slik at den kan brukes til å følge med på to tidssoner samtidig. Krona kl. 4 (eller i dette tilfellet kl. 8) låser den dreibare bezelen på plass.
Alt i alt i god stand. Kraftige og lange lugs gjør at den fremstår som større enn diameteren på 36 mm skulle tilsi. Kommer med boks, originale papirer (fra Japan) og en etter det jeg kan se ubrukt lenke. Garantikortet er datert i 2005, men klokken er renset og smurt opp av urmaker i 2020. Den avbildede hirsch-reimen kan medfølge for prisantydning.
Tørre fakta:
Diameter: 36 mm
Lugs: 20 mm
Skrukrone
Automatisk 24-timers urverk (etter det jeg forstår et modifisert ETA-verk)
Dette er en nokså sjelden modell, særlig i purist-utgave. Setter prisantydning til kr.11 000,- 9 500,- 7 000,- pluss evt. frakt for kjøpers regning og risiko. Skulle det være noen spørsmål er det bare å ta kontakt.
Dette er en såkalt purist-utgave, dvs. ekte 24-timers viser. Bezelen er dreibar og har markører for 24 timer, slik at den kan brukes til å følge med på to tidssoner samtidig. Krona kl. 4 (eller i dette tilfellet kl. 8) låser den dreibare bezelen på plass.
Alt i alt i god stand. Kraftige og lange lugs gjør at den fremstår som større enn diameteren på 36 mm skulle tilsi. Kommer med boks, originale papirer (fra Japan) og en etter det jeg kan se ubrukt lenke. Garantikortet er datert i 2005, men klokken er renset og smurt opp av urmaker i 2020. Den avbildede hirsch-reimen kan medfølge for prisantydning.
Tørre fakta:
Diameter: 36 mm
Lugs: 20 mm
Skrukrone
Automatisk 24-timers urverk (etter det jeg forstår et modifisert ETA-verk)
Dette er en nokså sjelden modell, særlig i purist-utgave. Setter prisantydning til kr.
Redigert: