Glycine relanseres i Norge

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Sted
Fredrikstad
For de av dere som har sjekket forsiden i dag, ser dere at det har kommet en artikkel om det sveitsiske klokkemerket Glycine.

Det er ikke så mange tråder om Glycine her på forumet, så nå er en fin mulighet til å snakke litt om merket. Hva syns dere?

For meg har merket alltid vært knyttet til Eterna, Edox og tildels Sinn - campen, dvs. skikkelig håndverk og høy kvalitet til en allright pris. Hva som kanskje skiller Glycine ut fra de andre, er militærlinken gjennom modellen Airman (lurer på om ikke Bullit har en slik?).

Mer konkret syns jeg Airman Base 22 er utrolig fet, og det samme gjelder Lagunare-modellen som figurerte en del på reklamer i Watchtime for en et par år siden:
lagunare-watch.jpg

Synes mange av disse ser utrolig fete ut. Men så er jeg en sucker for innvendig roterende bezel.:cool:
Hvilket urverk sitter det stort sett i disse? ETA?

Helt riktig, ETA i ulike former - 7751, 2824, 6497 (Unitas) osv. :)

I forhold til prisen er jo dette helt kurrant. Jeg sjekket f.eks. Base 22 (som jeg liker mer og mer), og den ligger på rundt 12.000 kroner.

Jeg liker merket svært godt.
Asosierer det litt med Hamilton, egentlig.
Nesten litt pussig at jeg ikke har vært innom merket.:p

Men, vil det komme for salg på Militarytime sine hjemmesider?

Nei, og dette tror jeg har med de restriksjonene som de sveitsiske produsentene ofte opererer med ift. salg på nett.

Jeg skal holde dere oppdatert dersom jeg får vite om noen nye utsalgssteder :)

Da håper jeg at det kommer noe i nærheten av Stavanger, slik at vi slipper å reise så langt for å titte/kjøpe :)

Jeg har nemlig funnet den jeg vil ha :)

B187_Glycine_Com_2.jpg

Jeg prøvde en combat på armen i mai...

Var en tur i utlandet og holdt nesten på å dra kortet, da fornuften tok meg, og jeg innså at dette kun ville bli enda en ventepølse... Men så avgjort meget stilige klokker...

Glycine

Min første klokke var faktisk en Glycine..Nesten så jeg skulle kjøpt en av de ny kun pga det:)
Har den fortsatt,hvis jr ikke nekter så blir det hans først klokke også!

Glycine DateJust

Markedet (og dermed interesse) her i Norge er alt for lite; selv for kjente Airman-modellen.
Jeg har selv en vintage Glycine DateJust (fra 70-tallet). Utvendig finish overaskende bra. Og jeg kommer alltid tilbake til denne klokka. Har prøvd par ganger å lufte ut for salg med laber interesse.

IMAG0530.jpg

Penger er sendt og ventetiden starter.

Godt da at fredagstacoen er klar, det er kald drikke i kjøleskapet og plenty med filmer å se :) Det letter ventetiden noe...

Penger er sendt og ventetiden starter.

Godt da at fredagstacoen er klar, det er kald drikke i kjøleskapet og plenty med filmer å se :) Det letter ventetiden noe...

haha, du har impulskontroll som en måke. Gratulerer! :) Gleder meg til å se den