GMT Coke - hjelp til prisvurdering

Medlem
24. juli 2015
Sted
Oslo
Heisann, trenger litt støtte her.

Sitter og lurer på å kjøpe en julegave til meg selv, nærmere bestemt en 16710 Coke W-serie. Boks, noen papirer, oyster-lenke, service i 2012.
Ble polert på service, og fikk byttet bort sine originale tritium-visere. Disse følger ikke med.
Tilstanden for øvrig ser meget bra ut. Pr i dag er det vanskelig å skille skiven fra viserne mtp patina.
Amerikansk selger, med godt rykte.
Med pris, frakt og mva kommer det til å lande på ca 55 000.

1) Hva synes dere om prisen? Jeg føler at den er noe høy mtp at ikke alle papirer følger med, polering og ikke minst at viserne har blitt byttet.

2) Uavhengig av pris, hva tenker folket om tritiumskive og luminovavisere? Vil jeg i verste fall om 10-15 år sitte med en klokke der malingen på skiven begynner å smuldre etc, mens viserne er "as new", eller er ikke dette et reelt problem med tritium-malingen på såpass nye klokker (94/95)?

Takk

Forstår ikke de 16710 prisene nå. Så overpriset. Kjøp heller en nice used GMTIIC med de 55". Da får du også 3186 og ikke 3185 med vinglete gmt-viser.

Slik dollaren er nå er det bad news å handle over there og spesielt GMT II hvor prisene virker å peake enda mer enn de gjør her. Vent til det dukker opp et bra eksemplar her i landet, det vil bli rimeligere

Takker, svarene bekreftet vel den følelsen jeg satt med.
Det eneste jeg er litt usikker på er @Loevhagen sin påstand om at det finnes mange GMT'er i bedre stand/pris, de har ikke jeg funnet, med mindre man handler fra privatperson da?
Og ja, kronekursen er helt håpløs for tiden :eek:

Tenkte ikke nødvendigvis i Norge. Og ja, kronekurs gjør jo import litt kjipt p.t. Det siste betyr kanskje at man ikke kan velge fra øverste hylle - men handle noe man egentlig ikke ville kjøpt under andre tilstander.

Nettopp, og det orker jeg ikke. Da ender det fort med at man flipper med tap om ikke så lenge. Bedre å vente.

@Charliefoxtrot, GMT-viseren er litt mer vinglete når du stiller klokken på en 3185. 3186 og 3187 har "stabile" GMT-viser når du stiler klokken.