GMT Master II BLRO fremfor mange ur/klokker?

Nå er jeg rimelig ny i denne verden, men litt av gleden med klokker for meg er å prøve og ha litt forskjellig som man kan bytte på å bære. Blir litt som å ha 1 skjorte eller for damene å ha et par øredobber. Dog, det er min oppfatning.

Aka ville heller beholdt en "vintage" pepsi og 200k til i klokker enn å ha den nye hvit gull pepsi og ikke noe annet. Man får mye for 200k!

Huff. Ikke blå - men mer lilla. Turn-off.

Screenshots_2014-09-29-16-22-36_1_zps0ecb3059.jpg

"Lilla" er jo så mye finere enn blå!

Valgte selv å kjøpe hellgull(WG) Daytona etter å ha reist gjennom de fleste rolexer. Angrer ikke, gull føles så kompakt og godt på armen :) Go for it :)

Jeg leker med samme tanke som deg, å selge alle klokkene (eller nesten) for å bare kjøpe min holy grail. Bare min IWC 8 days igjen så kan jeg gjøre det.
Har konkludert med en helt annen klokke, men det ble nesten den. Elsker at den er så understated, at kun kjennere ser hva du egentlig har på deg. Synes at du skal gå for den jeg!

Jeg har egentlig droppa den (ut i fra bilder jeg ser). Mulig jeg må se den live i butikk før jeg avfeier den helt - men min 16750 Pepsi gir meg mye mer godfølelse enn den nye WG-greia - og med BLNR i "stallen" også så er lysten på WG'n enda mindre. :eek: Synes BLNR ser utrolig nøktern ut ved siden av sin røde fetter.

2e3d5518fe21a0216ec04471e5006285.jpg

Redigert:
Klarer ikke helt å få til sportsur i gull. Gull er mykt, blir liksom som en sportsbil med motorblokk av bly. Frekt med en daydate / president, men bling sub = ikkje for meg :rolleyes::)

Jeg har egentlig droppa den (ut i fra bilder jeg ser). Mulig jeg må se den live i butikk før jeg avfeier den helt - men min 16750 Pepsi gir meg mye mer godfølelse enn den nye WG-greia - og med BLNR i "stallen" også så er lysten på WG'n enda mindre. :eek: Synes BLNR ser utrolig nøktern ut ved siden av sin røde fetter.

2e3d5518fe21a0216ec04471e5006285.jpg

Wats in it for Luminova og lugs uten lugholes? Keep it simple and stick to 1675. ;) Penere skive, smalere lugs, tynnere og mere behagelig lenke.
Tom

Ubernice klokke men halve gleden ligger jo i å gå å snope i safen når man har gått en stund med samme ur :cool:

Har sett BLRO live i utstilling et par ganger, kan ha vært lyset men jeg synes den var kjedelig i fargene. Litt blass/matt.

Platona derimot er helt fantastisk, synd den er så kostbar.

Hei Lovhagen!
Takk alle sammen for intressant tråd. Kom akkurat tilbake fra Wien der jeg oppsøkte hyggelige Werner ved Clockwise.at Han hadde en Rolex GMT II BLRO utstilt (dette var jeg klar over før jeg reiste) Har lekt med den samme tanken som tråden her tar opp. Fikk ved siden av mye relevant og intressant informasjon om GMT som frem til jeg kjøpte 16760 (nå angrende selger av denne) ikke tidligere var klar over. Lærer stadig nytt om Rolex.Benyttet anledningen med å prøve GMT II BLRO. Flott jeg vil si virkelig flott.Det skrives fra tid til annen om "følelsen" og den fikk jeg her :D Den eneste som kommer med farge kombinasjon blå/rød insert da den vistnok er svært dyr å produsere i kjeramisk utførelse. Med sine ca 250g sitter den tungt på håndleddet men veldig godt og balansert. Dette er absolutt en vellykket utgave av de nye modellene til Rolex som erstattet tidligere insert i aluminium. Jeg er nok mer tilhenger av de tidligere modellene uten at jeg er typisk "vintage". Spørsmålet jeg stilte meg med denne BLRO på hånden var om dette kunne være min daily beater da alt annet av hva jeg har av Rolex ville ha gått med på kjøp av denne. Svaret var....nei. Angrer jeg på at jeg ikke slo til på den nette pris 24500 euro,der er jeg mer usikker. Dette vil uansett være et ur jeg kommer til å ha i tankene fremover siden det er en virkelig ulv i fåreklær med diskre hvitgull utførelse og ikonisk blå/rød insert. Gult gull passer ikke for meg som ikke ønsker å tiltrekke uønsket oppmerksomhet. Ser frem til å følge flere poster i denne tråden.

• Liker
Reaksjoner: UJU og Dr. Fiddy