GMT-Master II - hvor mange tidssoner?

Medlem
24. juni 2010
Heisann! Er forvirret naar detkommer til GMT-Master II's muligheter til aa vise forskjellige tidssoner - hvor mange er det egentlig?

Har lest baade 2 og 3 - men selv skulle jeg tro det var fire? 2 stk for 2 visere og "normal" avlesning av klokke, samt 2stk for 2 visere ved avlesning av bezelen?

Eller det er slik at bezelringen faktisk roterer av seg selv?

Full forvirring - har dere fasit? :)

Du har muligheten for 3-tidssoner. Og nei, bezelen roterer ikke av seg selv.

Du har 2 faste tidssoner ved hjelp av den vanlige timeviseren og markeringene på skiven, også har du mulighet for en tidssone ved hjelp av 24-timersviseren og markeringene på bezelen. Denne viseren går en runde i døgnet og ikke 2 som er vanlig.

Den tredje tidssonen finner du ved å vri bezelen i forhold til 24-timersviseren. Er du i xxx by og vet at du skal ringe en kompis som bor i yyy by som er 4 timer forran den tidssonen du er i vrir du bezelen til den står på 4. Da har finner du ut hva klokken er i yyy.

Du har muligheten for 3-tidssoner. Og nei, bezelen roterer ikke av seg selv.

Du har 2 faste tidssoner ved hjelp av den vanlige timeviseren og markeringene på skiven, også har du mulighet for en tidssone ved hjelp av 24-timersviseren og markeringene på bezelen. Denne viseren går en runde i døgnet og ikke 2 som er vanlig.

Den tredje tidssonen finner du ved å vri bezelen i forhold til 24-timersviseren. Er du i xxx by og vet at du skal ringe en kompis som bor i yyy by som er 4 timer forran den tidssonen du er i vrir du bezelen til den står på 4. Da har finner du ut hva klokken er i yyy.

Har dere så mange godt bereiste kompiser ? :cool:

Absolutt ikke, får jetlag av å reise lenger enn dit trikken tar meg, men jeg har muligheten:)