GMT master stål eller halvgull?

jeg har en tt sub (116613), og eneste minuset jeg ser er at gullet ripes noe så inni helvete fort :mad:
ellers syntes jeg gull og stål ser meget bra ut sammen, og ikke "harry" som mange påstår. Eller er det kansje jeg som er harry? :confused:

Personlig ville jeg gått for SS, det er rett og slett fordi jeg synes at TT er blodharry og/eller for folk som vil ha gull men som ikke har råd til helgull. Som sagt, dette er min egen oppfatning. Let the hate begin:)

Vurderer et seriøst karriereskift for å begynne som bilselger slik at min fremtidige klokke matcher yrket! Tror kanskje jeg var den første klokkenerden her inne som solgte en 15 år gammel klokke med original Bjerkepose (http://www.tidssonen.no/forum/showt...akkes-ut!-(-VARSEL-Mange-bilder!-)-Min-første! ), så hvorfor ikke bli den første her inne som skifter yrke etter klokke? :)

Er veldig enig i at gull sammen med rolex er harry (stort sett i alle varianter), men akkurat denne TTen blir mer og mer attraktiv, og dermed mer og mer aktuell. Må bare få solgt http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32549717 for å kunne finansiere nytt kjøp. Men, heldigvis er ventetiden deilig! Den dagen jeg ikke kan glede meg til noe lengre er vel ikke noe å glede seg til? :)

hvis du liker gull\stål varianten best, ville jeg gått for den. Det er trossalt du som skal gå med den, og ikke alle de streite byfolkene.

Da jeg kjøpte min TT, var det egentlig helgull jeg ville ha. Men pga finanskrisen måtte jeg nøye meg med en simpel fattigmans TT.

Da jeg kjøpte min TT, var det egentlig helgull jeg ville ha. Men pga finanskrisen måtte jeg nøye meg med en simpel fattigmans TT.

Og akkurat det der er mitt ankepunkt mot TT.. Ville heller spart litt til og kjøpte en brukt helgull. Men det er meg, jeg har et merkelig hat-elsk forhold til TT rolex.

jeg har en tt sub (116613), og eneste minuset jeg ser er at gullet ripes noe så inni helvete fort :mad:
ellers syntes jeg gull og stål ser meget bra ut sammen, og ikke "harry" som mange påstår. Eller er det kansje jeg som er harry? :confused:

Fin den blå TT-en! En kammis som har den, sikler hver gang vi møtes... :)

Når du sier riper fort, riper som kan pusses eller varige skader?

Kan man pusse gull færre ganger fordi det er mykt? Har sett noen bilder av relativt deformerte gull-lenker:(

Mange meninger rundt TT :D

Jeg er enig i at TT er harry. Enten så holder man seg til stål, eller så kjører man løpet fullt ut. Nytter ikke med noe mellomting. Men er greit med WG fluted bezel på Datejustene, men det regnes vel ikke som TT.

Helgull Rolex kan være knalltøft, selv om jeg synes sportsmodellene skal være i stål.

Når du sier riper fort, riper som kan pusses eller varige skader?

Kan man pusse gull færre ganger fordi det er mykt? Har sett noen bilder av relativt deformerte gull-lenker.

Slenger på et ekstra spm ang TT-en: er midtleddet ekstra polert på gmt-en ift sub-en (tilsvarende stålmodellene på siste versjon)?

Det stemmer. Midtleddene på GMT-master er polert. På Submariner er de børstet. Synes dette gjør GMTen til et litt mer elegant ur

Nei, midtledd i gull er polert på Sub også...

Så det betyr at lenkene på disse to TT-ene (sett bort fra låsen) er identiske.

Mens på SS-ene er det en forskjell i polering av midtledd, i GMTs favør.

Takk for svar!

Så det betyr at lenkene på disse to TT-ene (sett bort fra låsen) er identiske.

Mens på SS-ene er det en forskjell i polering av midtledd, i GMTs favør.

Takk for svar!

Det høres riktig ut :) Personlig syns jeg det er bedre på suben, blir fort riper på lenken til Daytona, YM og GMT.

Personlig syns jeg det er bedre på suben, blir fort riper på lenken til Daytona, YM og GMT.

Ser bra ut med børstet :)

GMTIIC-Brushed_02_small.jpg

p819878209-4.jpg

Synes man skal la GMT'en være slik den er og heller ha en sub for mer børstet look ;).
En del av sjarmen med GMTII-c er, for meg, at den er mer blingy og flashy enn sub'en.