GMT master stål eller halvgull?

Er ny type lås, men ikke samme lås som 116610, den har ikke glidelock, men noe som rolex kaller easylink.
Men like god og solid følelse som 116610 låsen :).

Synes man skal la GMT'en være slik den er og heller ha en sub for mer børstet look ;).
En del av sjarmen med GMTII-c er, for meg, at den er mer blingy og flashy enn sub'en.

Så hjertens enig! Samt grønn viser, grønn skrift og relativt store 24-timerstall på bezelen = et (imo) mer eksklusivt utseende enn suben.

Det at GMTen ikke har glidelock gjør meg fint lite da jeg ikke kommer til å bruke klokka utenpå f.eks våtdrakt, men det at den har easylink er sabla kjekt for svette sommerdager.

Sub-en er også glitrende flott, men har et mer bruks-/sportsurutseende, hvilket vel også var intensjonen da det ble oppfunnet. Tilsvarende for GMTen som skal være ekslusiv på en pilots hånd, lagd i en tid da luftfart var for de få, fiffen om du vil, og ikke som i dag hvor det å fly er som ta 20-bussen... Slike enkle historiske betraktinger betyr faktisk noe for meg:) Det forteller meg vel kanskje også at Rolex har vært flink med sin markedsføring gjennom de siste tiårene, og at vi alle er ofre the devil in marketing! Men men, pytt pytt:)

Takk for alle innspill! Til tross for en klar og tydelig Tidssonepreferanse mot SS kommer jeg til å forsøke å få tak i en brukt TT, syns rett og slett den har et mer spenstig design:)

Så om du har en 116713 LN for mye er det bare å ta kontakt, spesifikasjon av hva jeg er ute etter:
http://www.tidssonen.no/forum/showth...7-eller-nyere)

Morsomt at du gikk mot strømmen. Gleder meg til unboxing :)

Steijke! Jeg kjøpte plutselig klokke. SS. Ny fra Jørgensen. Så til tross for TTens utsøkte design ble det SS fordi:
- ny
- lettere (trener en del)
- bedre annenhåndsverdi
- ikke harry
- enklere å matche
- ikke det myke ripehissige midtleddet i gull
- prisøkning fra 1.februar, så om jeg ville ha ny var det greit å slå til på et godt tilbud
- hadde ingen fornuftige TTer tilgjengelig

Kommer med expresspost mandag, gleder meg som en unge!

Hehe well done. Litt usikker på prisøkning eller ikke, men vi får se. Blir fint dette her i hvert fall!

Hehe well done. Litt usikker på prisøkning eller ikke, men vi får se. Blir fint dette her i hvert fall!

Ja, føler meg akkurat passe vinglete:)

Bjerke sier at alle deres Rolexer går opp i pris fra 1.februar, med mellom 6-10%. Eksempelvis vil GMT TT øke mer enn andre pga gull og tid siden sist prisjustering.

Uansett: dette blir bra!!!

Og ChristianN: når din signatur blir for irrelevant kan du hente inspirasjon herfra til en ny: http://gamma.kaldera.no/svada/ ;)

Milde himmel, den lenken der er noe av det beste jeg har sett! Takk!!

Kan selvsagt ta feil ang. prisene, vi får jo se veldig snart :)

Gratulerer du vil ikke angre!

Nei, virker ikke som om dette kjøpet er angre-bart:) Har nå hatt klokka ei uke og den blir bare finere og kulere for hver gang jeg kikker på den. Dette må da være Rolex peneste klokke noengang? Også er den en perfekt match til konas Date 115234: http://www.rolex.com/en#/rolex-watc...al-date-34mm-steel-and-white-gold-115234-0012

Tok noen un-boxing-bilder, men etter tidenes mest hektiske uke (ny jobb, kjøpt hus, solgt hus, kjøpt klokke +++ på 6 dager...) har jeg ikke fått tid til å få dem på nett.

Tok noen un-boxing-bilder, men etter tidenes mest hektiske uke (ny jobb, kjøpt hus, solgt hus, kjøpt klokke +++ på 6 dager...) har jeg ikke fått tid til å få dem på nett.

Såpass ja, da er det lov å utsette posting av unboxing bilder noe ;).
Gratulerer med.. alt? :D

Gratulerer du vil ikke angre!

Vaskjera? Nei, jeg angret ikke etter kjøpet av GMT SS-en, men jaggu solgte jeg den ikke i går og kjøpte en GMT TT i dag. Alle fornuftige argumenter tilsa å beholde SS-en, men lysten på TT sitt utseende ble for stort! Så er nå stolt eier av en nydelig 116713LN :) Bursdagspresang til seg selv skal man ikke kimse av! Muligens det beste trikset for å beholde denne klokka (og økonomien og kona) litt lengre enn 6 mnd er å slette brukerprofilen til dette forumet?

God helg!
Geir