GMT Master vs GMT Master II

Medlem
24. jan. 2013
Sted
Larvik
Hei alle TS-medlemmer :)

Jeg er veldig interessert i Rolex GMT Master og historien rundt den, men det er et par ting jeg ikke finner ut av selv. Kan noen fortelle meg forskjellen på en GMT Master og GMT Master II? Hva er forskjellene? Har også lagt merke til at GMT "pepsi" finnes i både GMT Master og GMT Master II?
Når tok GMT Master II over for GMT Master?
Forøvrig fantastisk nydelige klokker :D

-Aquaman-

Post gjerne bilder av deres GMT Mastere her!

Spørsmålet er om du vil ha en ny frisk GMT med stram lenke og lysende lume eller om du vil gå for en klassisk 1675 vintage med plexi og "død" skive. Personlig foretrekker jeg en vintage i originalstand. Du trår ikke feil uansett.
Tom

Min nåværende (116713ln):
DSC_0226.jpg

Min gamle (116710ln):
116710ln.jpg

16700

Her er min 16700. Den ble produsert paralellt med 16710 og hovedforskjellen er at du har ingen mulighet til å stille
GMT viseren separat. GMT visning gjøres ved bruk av bezelringen.

DSCN0437.jpg

DSCN0766.jpg

DSCN1092b.jpg

Jeg liker GMT Master best på Jubilee lenke, "Gubbe-looken" ruler.....

Her er min 16700. Den ble produsert paralellt med 16710 og hovedforskjellen er at du har ingen mulighet til å stille
GMT viseren separat. GMT visning gjøres ved bruk av bezelringen.

DSCN0437.jpg

DSCN0766.jpg

DSCN1092b.jpg

Jeg liker GMT Master best på Jubilee lenke, "Gubbe-looken" ruler.....

Er stilige klokker. Personlig liker jeg oyster lenken bedre på denne modellen, men det er smak og behag selvfølgelig :) Hvilken årsmodell er klokken din?

Rolex GMT Master er en kanonklokke, jeg har hatt flere - og skal helt klart ha en senere!

Her er min gamle - en 16710 fra 2002:
GMT.jpg

Rolex GMT Master er en kanonklokke, jeg har hatt flere - og skal helt klart ha en senere!

Her er min gamle - en 16710 fra 2002:
GMT.jpg

Disse er utrolig pene. Drømmer om en slik en, hehe :) Blir vel til at jeg må ha meg en slik en ved en anledning. På 16710, kan GMT funksjonen justeres indivuelt i forhold til de andre viserne?

-Aquaman-