Go og no go? Hirsch Grand Duke på BP FF (mange bilder på side 3)

Ikke ennå, kommer nok til å handle litt på nettet ila. helgen forslag til farge? Sort kanskje? Er ikke så lett å finne remmer på 23mm.

En 24mm nato går lett på. Jeg har 22mm nato på 21mm lugs på Bregueten i dagens klokke i dag. Zuluene er hakket mykere og sitter som smør på trange lugs.

En dykker skal ikke ha skinn, basta! Men fargekomboen var utrolig fin. Bort med struktur og inn med gummi så blir det veldig komplett!

He he - dette blir nesten som en CapCom samtale ifra NASA's kontroll rom: "Do we have a GO or NO-GO for launch?"

For min del blir det NO-GO. Krokodille dill på den røffe klokka blir alt for pusslete - etter min smak. Men det var dette med smaken og baken da og liker du comboen selv så kjør på :D

Frode.

For min del blir det NO-GO. Krokodille dill på den røffe klokka blir alt for pusslete - etter min smak. Men det var dette med smaken og baken da og liker du comboen selv så kjør på

+1 til den;)

Sier meg enig med de to siste her.

Hud/skinn blir helt feil på denne og absolutt alle andre dykkerklokker med vridbar bezel. Sail cloth remmen er jo konge! Bruk den :cool:

Synes dette var en en flott combo jeg, kanskje spesielt til en litt casual look.
Jeans og en cool T-shirt må da gå bra til denne, men klart smak og behag........

Selv om jeg har tilhørt religionen inntil nylig synes jeg at denne kategoriske avvisningen av dykker på skinn blir småkomisk. Sponon og Frode er riktignok av de her på sonen som jevnlig bruker dykkerur til det de skal brukes til, og har således forsåvidt dobbelstemme ;)

Jeg kan være med på at det ikke er spesielt rasjonelt å bruke ku under vann, ei heller å behandle og gummiere kua etter alle kunstens regler for å få henne til å tåle vann en smule bedre. Men når ble denne hobbyen rasjonell? Er det rasjonelt av meg å ha lyst på en kronograf med maks 30 minutter stoppeklokke og visere med dårlig kontrast? Til syvende og sist er det hva som matcher og ser bra ut som teller mest i min bok, og det er på det grunnlaget at de fleste litt dressy remmer kræsjer med røffe og sporty utseende dykkerur.

Nå skal det sies at jeg taler litt for min syke mor her, jeg klarer for mitt bare liv ikke å få denne karbonlook-gummierte skinnremmen av Seamasteren min. Forhåpentligvis er den tilbake på lenke til badesesongen begynner :)

Takk. Setter stor pris på alle innlegg og leser de med stor glede. Som sikkert noen har sett er klokken på gummirem nå, ikke helt i hundre selv, men skal få tatt noen biler ila. de neste dagene.