God Jul! (Hva blir juleuret?)

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Nå er jeg klar med alle juleforberedelser, klokken viser meg at vi såvidt har bikket over på lille juleaften. Jeg vil gjerne få ønske alle mine klokkevenner her på forumet en god og fredelig jul!

Mellom pakking av gaver og skriving av lapper benyttet jeg kvelden til å skifte bezel insert på min Rolex GMT. Det finnes fine instruksjoner her og her. Ikke spesielt vanskelig i det hele tatt. Årets juleklokke for min del går dermed fra å se slik ut (fra i sommer):

Klokkebilder053.jpg

til å se slik ut:

Klokkebilder156.jpg

Det er hyggelig med litt forandring, også når det gjelder drikkevarer :D

På selveste julaften blir det en kjær klokke, en gammel Certina etter min far. Det er godt med minner.

Klokkebilder021.jpg

God jul, alle sammen!

Trass i masse snø og lille julaften er jeg totalt blottet for julestemning :)

Jeg tror jeg satser på femmeren...

IMG_3266.jpg

Venter på en ny rem og skulle den mot formodning komme i morgen eller den 24. så vil jeg nok sette den på 232en.. Evt. blir det kanskje 232 uansett, jeg blir nok nødt til å veksle litt etter hva som glir under mansjetten på skjorten!

IMG_3254.jpg

Takk Anders - og god jul til alle sammen på Tidssonen! 8)

Sitter her på kontoret og ser utover en mørk og grå by.. ikke særlig julesemning ennå gitt.
I morgen blir det julefrokost og da blir det bedre :)
På julaften blir det Pam 233 med lys brun Simona. Tror nok det blir den hele jula :)

Ønsker alle en riktig god jul!

God jul til alle! Jeg har ikke så mange valg, og det blir nok Tudor'en i morgen. Venter i spenning på at min AD får inn IWC Pilot's Mark XVI :)

221220082212447g9i7wX7h1y5.jpg

GOD JUL til alle dere...

Her er litt snø :)

Iår blir det ikke Rolex i julaften, gitt;)

JonasV: Pent!

For min del blir det min kjære Omega Geneve fra 1972 hvis jeg ikke tar helt feil. Arveklokke fra min pappa, som fikk den fra sin pappa. Blir sikkert god stemning i huset med denne på :)
omega_geneve.jpg

God Jul alle sammen

God Jul og Godt Nytt År til alle på forumet!

På julaften blir det nok denne - Ulysse Nardin, 1956 vintage i 18ct "gult jern".

UN2.jpg

Resten av jula blir det nok Glashütte Spezimatic, 1974 vintage.

Spezimatic4.jpg

..og God Jul igjen fra Gringo...

Siden min nye Daytona endte opp som en ufrivillig julepresang :eek: , blir det nok DeepSea på meg. Forberedt på en våt jul :D

st1.jpg

dssd-1.jpg

Vel, julenissen kom én dag før tiden, for i går var min nye IWC klar til henting! Brukte det i selskap i går, og den sitter som et skudd (må bare "gå inn" remmen).

Passet på å få montert clasp (ikke så begeistret for standardlåsen).

Om 5 min er svoren sprø!

26122008231304dROGt7sw2TR4.jpg

JoLu skrev:
Juleuret blir en 1970-modell 5513 - bilder kommer på nyåret... :D

Spennende, gratulerer! Gleder meg til å se bilder, samt høre høre historien :)

God jul alle sammen

Har brukt denne mest så langt (lånt bilde);[attachment=0:14dntubc]BondChrono.jpg[/attachment:14dntubc]

Men regner med å bytte til Sub TT i ettermiddag når familieselskap står for tur