Gode råd ønskes

Hvis jeg holder det for meg selv kan jeg kanskje lure unna noen få tusen som kan legges til disse ti.

God plan! De færreste "sivile" kan skille et femhundrekronersur fra et femtitusenkronersur, så du blir neppe avslørt. :)

Lur unna noen ekstra tusen...

...da fruen er av den formening at jeg bruker mer enn nok penger på motorsykkel, portvin og andre nødvendigheter;)

...nøy deg med billig portvin og rustne felger fram til 50-årsdagen...

Bør jeg vurdere andre merker enn Rolex?

...og du har nok til en pent brukt Explorer II! ;)

Legend diver er flott.

Men jeg stemmer for speedy pro. Kan skaffes brukt for 10 000 om du er heldig, i alle fall ikke langt unna. Gode dollar- og pundkurser for tiden. Du liker jo speedyen (fikk jeg inntrykk av), og jeg anser det som en klokke det er usannsynlig at man blir lei av hvis man først liker den (i og med at den er perfekt, hehe)

Javisst liker jeg den, men etter å ha saumfart nettet i time etter time konkluderte jeg med at den ble for dyr. Speedyen er igjen inne i varmen og er nå alternativ nr 3.

Må få bekreftet prisbildet, så nå blir det en ny natt foran pc'n :eek:

Edit: Etter å ha lest JoLus anbefalinger må nok Exploreren også inn igjen på listen og jeg har så langt 4 alternative ur som alle faller i smak.

Livet består av en rekke kompromisser og prioriteringer.
Å få fatt i en Exporer II er bare snakk om nettopp noen prioriteringer.
Ikke gå for nest best!

Det virker ikke som ChristianN plages nevneverdig av brukt sub som bursdagsgave, nå ble han riktignok 29 ;)

Overhodet ikke, men giveren av gaven (meg) og motakeren av gaven (også meg) var ganske inneforstått med at dette var gode greier fra dag én.

Jeg har dog en disposisjon mot brukte ting etter som jeg har vokst opp med gamle kart og bøker; er det ikke trykket i 14XX er det ikke gammel så en par år gammel klokke er knapt nok innkjørt i mitt hode :D.

Livet består av en rekke kompromisser og prioriteringer.
Å få fatt i en Exporer II er bare snakk om nettopp noen prioriteringer.
Ikke gå for nest best!

Det gode er det bestes fiende.

Med det som mantra er veien til mani og selvsuggesjon ang nødvendigheter i livet kort. Akkurat slik det skal være :D

Er også vokst opp blant gamle bøker, rettsdokumenter og antikviteter av ymse slag, og har derfor ingen betenkeligheter med å kjøpe en brukt klokke. Forutsatt at kjøpet bifalles av TS-gjengen :smile:

Nå har det seg også slik at "gaven" fra min hulde viv er en tillatelse til å få bruke surt oppsparte 10K av egne midler. Fra meg til meg med andre ord. Som JoLu så treffende beskriver det, så ser de fleste ingen forskjell på et ur til 500,- og et til 50K. Derfor er det også mulig for meg å legge til litt ekstra av "feriepengene" som jeg en gang i blant mottar fra mine gode kunder ;)

En SMP er en fantastisk klokke, storfornøyd med min blå :).
Passer perfekt til det meste, solid bygget, samtidig liten nok til å passe fint under en skjorte om nødvendig.

Det dukker opp mange nok av dem til at du ikke trenger å hoppe på første og beste så her er det bare å "shop around" for å finne den perfekte kombinasjonen av farger osv.

Kanskje dette er klokken jeg skal ha?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28162716

Takknemlig for alle innspill.

Ikke noe dårlig alternativ............. men du vet vel hva jeg vil anbefale?
Ja nemlig: Longines Heritage Legend Diver enten du velger med eller uten dato.
Blir 50 selv i løpet av en drøy mnd. så denne er på en måte "ventepølsa" for meg, er rimelig sikker på at konemor har et bidrag til klokkesamlingen min også.
Er superfornøyd med denne Longines modellen, skal veldig mye til hvis den skal byttes ut! (tidløs klassiker)
Kvalitetsfølelsen er langt over den beskjedne prisen.
Lykke til med valget ;)