Going once, going twice... Paul Newmans Daytona

5D07F271-E05B-4174-8038-0B0E53464E20.jpeg

Her tror jeg vi må fokusere på det positive. Slike auksjonsresultater gjør det jo bare enklere å forsvare denne hobbyen til skeptiske bedre halvdeler.

"Nei men kjære, den kostet bare 70.000kr. Hadde jeg virkelig vært gal ville jeg kjøpt den til 126.700.000kr. Sånn sett burde du være glad jeg er så ansvarlig av meg."

Hey! Noe går iallefall til en god sak:) Fremstår jo som fullstendig galskap for de aller fleste både utenfor og innenfor hobbyen, men har jo blitt hypet lenge og mye i alle de riktige kanalene osv.

For noen er 126m omtrent det samme som 100k for andre. 100k for en ny Rolex er jo innafor, så hvorfor ikke 126m for et av de mest ikoniske ur i historien, kun slått av de Speedy's som faktisk VAR på månen.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen og Callahan
...dette er da bare nok en større pengeplassering, tradisjonen tro like før en verdensomspennende økonomisk kollaps. konsentrerte verdier må jo plasseres et sted, så hvorfor ikke i noe bittelite? smart og veldig praktisk, spør du meg ;)

Dette visste vi fra før. At folk med mye penger også kan være idioter.

...eller kanskje kjøper ville gi 126m til veldedighet uansett, og tenkte "tja, en gave til Kirkens Nødhjelp gir god samvittighet, men en gave til Newman Foundation gir en klokke i tillegg...."

Noen mill går riktignok til premium, men fleste veldedige organisasjoner har vel en del "svinn" til adm...

• Liker
Reaksjoner: Lemen