Going once, going twice... Paul Newmans Daytona

Dette visste vi fra før. At folk med mye penger også kan være idioter.
Ny eier kan ha investert seg rik på "idiotprosjekt" for noen år siden og driver fortsatt på med det?

Jeg var idiot i 2013 da jeg solgte min Daytona 116520 for 55K:p

De snakker om at Neymar og Pogba var drøyt unødvendig dyre, men dette tar Kaká..

PN Daytona var dyr, men tok ikke Kaká, han kostet ifølge Wikipedia 67 millioner euro :p

At Rolex kjøpte den selv, synes jeg høres fornuftig ut. Enorm prestisje i å danke Patek av tronen som verdens dyreste klokke. Smart og relativt billig markedsføring IMO :cool:

Viser godt dette med relativt / absolutt. For oss her på TS er prisen på denne hinsides. For noen av de rikeste her på Tellus - er dette lommerusk. Er de da idioter? Man er kun idiot dersom man bruker "en for stor andel" av sin formue på et slikt kjøp.

Norges rikeste ifølge sladrepressen disse dager er god for 11.000 millioner og en PN koster da 1,2%. For de her på forumet som har en formue på 4.5M, så er en helt ordinær Submariner 116610LN det samme.

Så - verden er ikke så gal - allikevel. Hvis vi da ikke regner oss selv som gale - og hvis vi er dét, ja - så er kjøper av PN akkurat som oss.

Det artige da:

Kjøper av PN har nok en formue vesentlig større enn Norges rikeste - og særdeles mange her på forumet har ikke 4.5M i formue. Det betyr og forsterker bare det faktum, at det er mange her inne som er idioter som bruker en for stor andel på klokker - uavhengig av klokkemerke. Og, at kjøper av PN er den lureste av oss alle - muligens. ;)

Just my 1775250000 cents

Redigert:
Ingen ler lenger når denne går under hammeren for 25 000 000 mill dollar om 2 år.
Det er jo tross alt the one and only. Billig ifht hva jeg hadde regnet med.

Eneste som er risikoen her - er at Paul Newman muligens fikk / kjøpte mer enn én klokke - og når nr. 2 dukker opp (og det gjør den)...hva da. :)

Kanskje Paul er gjeldsfri, si.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
En klokke som ikke er spesielt sjelden, som ble brukt av en skuespiller/racerbilfører som spilte i noen helt ok filmer. Folk har tydeligvis for mye penger.

alle som går i pluss har for mye penger, noe denne kjøperen har tatt konsekvensen av

En klokke som ikke er spesielt sjelden, som ble brukt av en skuespiller/racerbilfører som spilte i noen helt ok filmer. Folk har tydeligvis for mye penger.

D92F034F-D6B6-4FDE-A41A-4A1E7EAA80E9.jpeg

Eneste som er risikoen her - er at Paul Newman muligens fikk / kjøpte mer enn én klokke - og når nr. 2 dukker opp (og det gjør den)...hva da. :)

Kanskje Paul er gjeldsfri, si.

«Der va an»

Redigert:
Newman ga bort sin klokke da han fikk en ny modell i gave fra sin kone. Men ingen av de nye var av typen "Exotic Dial" som har blitt kjent som "Paul Newman Daytona", og de skal også visstnok alle være i familiens eie.