Jeg er ingen samler, - derfor betyr det litt at klokkene jeg skaffer meg, lar seg videreselge til en akseptabel pris, - noe dette uret neppe vil.
Norge er et svært lite land, med tanke på utbredelsen av klokkefreaker, som er villige til å betale en slump penger for en greie, som likevel bare kan vise samme tid som en billig Swatch !
Selges ikke et klokkemerke her i landet, vil det ofte være en noe begrenset interesse for dette merket....
SeaHawken holder tiden helt tilfredsstillende, mener den ligger godt innenfor de krav COSC klokker har. Hånden på hjertet, hvem av oss klokke-freaker er egentlig avhengige av en slik nøyaktig tidsangivelse ? Tilogmed tv-urene, på NRK og TV2, som de fleste stiller tiden etter, har daglig et avvik fra dette atom-uret !
http://www.uhrzeit.org/atomuhr.html
Finish'en på uret, sett med en legmanns øyne, (mine) er upåklagelig ! At dette uret er priset noe for høyt, skulle vel være ganske klart, vil jeg hevde ! Men det gjelder vel svært mange av de urene vi har eller drømmer om ! Min SeaHawk ble forøvrig kjøpt i Singapore, nå i våres.
Et tips til slutt,
liker du et ur, så ikke bry deg noe særlig om omtaler eller andres meninger ! Som kjent, er smaken som baken, - DELT !
Lykke til !