Graduation ring

Humm... det der synes jeg ser ut som signetringer, og ikke skoleringer. Hadde jeg møtt deg med den ringen på fingeren hadde jeg antatt du var av adelsslekt, og ikke skjønt at det hadde noe som helst med en skole å gjøre.

Skoleringer pleier å være mye mer forseggjorte, med motto rundt kanten og årstall etc på siden av ringen.

Store forskjeller der. Se for eksempel NTH-ringen (nå NTNU?), som vel er det eneste eksempelet fra Norge, den er enda mer nøytral. De svenske og danske doktorringene er også ganske så nøytrale i uttrykket. Designet her er akkurat så diskret at jeg faktisk kunne tenke meg å bruke den innimellom, i motsetning til de overdådige amerikanske variantene.

Men hver sin smak selvsagt. :)
 
NTH-ringen ser ikke ut som en signetring.

Enig i at overdådig er harry, men jeg synes det er minst like harry å gå med en "signetring" som ikke tilhører sin egen slekt.
 
Selv er jeg så heldig å få mulighet til å kjøpe denne ringen neste skoleår. Usikker på om jeg gidder altså, selvin jeg anser meg selv som litt jålete synes jeg den blir litt mye.
Eller?

4870.jpg
 
NTH-ringen ser ikke ut som en signetring.

Enig i at overdådig er harry, men jeg synes det er minst like harry å gå med en "signetring" som ikke tilhører sin egen slekt.

NTH ble grunnlagt i 1910. God timing: Ringen ble et dødskult Jugend-design (art noveau, som det heter på fransk og engelsk).

Ringen jeg kunne kjøpt i sin tid er så nøytral at den vil bli tatt for en giftering av alle andre enn de innviede ... sto over.