"Grail" ankommet! Seiko Ananta Moon Phase - Nye bilder/filmer side 5

Gratulerer med kongeklokke.:D

Hvor kronglete var det å justere lenka?

Ikke kronglete i det hele tatt. Spesielt pin and collar system hvor du legger "korken" inni selve lenken, og dytter "nålen" igjennom. Var gjort på få minutter. Mye enklere enn på Seiko Monster lenken, hvor du må gi trykk på begge sidene av lenken (på pinnen og korken) - her ligger korken inni og du presser kun nålen inn på en side uten å bekymre deg for å holde noe igjen på andre siden. Resultatet er utrolig solid og lite skranglete. Stoler helt på at pinnen ikke plutselig vil dette ut.

Ble sittende her og beundre den kassen i profil, det er virkelig kult hvordan klokka praktisk talt "stiger opp" av kassen. Det ser ellers ut til at barettene sitter veldig nær kassen, det kan vel være med på å forklare hvordan en så stor klokke kan sitte fint på moderate håndledd.

Digger det samme trekket med designet. Kassen er i to deler, og det ser ut som om hoveddelen med klokkeskiven bare "stiger opp" av kassen, som du sier. Ser veldig fett ut. :)

Hvor tykk er den?

Ca. 15 mm høy, hvis det er det du mener med tykk? Vet ikke hvor lang den er lug-til-lug.

Mer bilder skal jeg fikse snart, skal få lånt et bedre kamera! :D

Gratulerer med en fantastisk klokke!! :D :D Gleder meg til å se flere bilder av denne på TS i tiden som kommer!

Leon

Hei.

Mine varmeste gratulasjoner kommer herved til sin fulle rett. Utrolig fet "Lexus" du besitter.;);)
Underlig at en flytende sek.viser skal ha slik enorm kraft !! blir helt satt ut av "roen" og tryggheten den formidler til meg.

Syns også det oser mot og fornuft (kan sikkert diskuteres) av ditt noe ville valg.
Takk for at du utvider TS universet mot uante høyder.

Mvh
Timebandit;)

utrolig flott klokke og herlig historie og utboksing. Takk for at du deler.

Sitter på manisk tregt nett, så spør istedet for å sjekke opp. Hva går disse for?

Ha en fin kveld med klokka di:)

Den retailer for 3600£ i England, og 4700$ i USA. Kjøpte den fra Jurawatches i England, og betalte vel tilsammen ca. 32000 kr for den etter toll. 3600£ var medregnet VAT (toll). Vet ikke hva den koster fra AD i Norge, men det er vel rundt det samme tenker jeg.

Oj oj, gratulerer så masse med nydelig klokke! Veldig gøy med en Spring Drive her inne. Jeg ønsker meg en selv.
:)

I mitt hode er Seiko billige kvalitetsur, og tror det ville føles rart ā blåse over tretti laken på seiko, men den er virkelig spennende. Gratulerer så mye.:D

Grattis! Jeg har hatt gleden av å se disse noen ganger og det er en opplevd kvalitet og finish som ikke står tilbake for sveitsere i samme prisklasse. Kjempeflott!:)

Masse store gratulasjoner

Jeg ble presentert for spring drive for flere år siden, hos Christensen på Karl Johan. Det skulle være de to-tre eneste klokkene som hadde kommet til landet på den tiden (enkleste modellene, før ananta serien). Etter dette har jeg alltid vært fascinert. Er veldig enig i at det er et herlig syn å se en så perfekt flytende viser. Jeg har ingen problemer med å se at noen blåser tretti to laken på en klokke som dette. Flott var den. Gratulerer så mye

Grattis!
Føyer meg pent inn i rekken, og gratulerer med et flott eksemplar av arten.
Spring Drive har jeg hatt gleden av å se i aksjon, og det er helt fantastisk å betrakte en "fluted hand" som kan gli så til de grader elegant over skiven. Unikt.

Nyt uret - det vil nok gi deg stor klokkeglede fremover!:cool:

Liten oppdatering om nøyaktighet. Stilte den etter justervesenet's atomklokke i går, og den går presis på sekundet korrekt nå snart 30 timer etterpå. Imponerende!

Mer bilder kommer senere!

Liten oppdatering om nøyaktighet. Stilte den etter justervesenet's atomklokke i går, og den går presis på sekundet korrekt nå snart 30 timer etterpå. Imponerende!

Mer bilder kommer senere!

Meget imponerende! Min nyss ankomne Omega Seamaster ble COSC sertifisert på nytt i sommer, og hadde da et avik på 3,8sek/24t.