Noen her som har prøvd på de ''nye'' 9F-GMT'ene? Sterk kandidat til ny hverdagsklokke.
Lysten på en sexy, hvit, japansk kvartsrobot er ikke noe å skamme seg overHadde noen sagt til meg for noen år siden at jeg ville sitte å sikle over en batteridreven Japaner så hadde jeg tenkt de tullet. Men altså, for å sitere Jack Forster i Hodinkee, "this is one sexy robot..
Nå gjenstår det bare å forklare til samboeren hvorfor det plutselig er noe nytt i boksen
-"Åh, denne? Bare en liten ventepølse, kjære. Seiko, ser du?"
Gratulerer!Da kan man endelig krysse av Grand Seiko på listen, og etter noen minutter med denne på hånden begynner jeg å se hva det handler om
Vis vedlegg 142240
Vis vedlegg 142241
Vis vedlegg 142242
Nå gjenstår det bare å forklare til samboeren hvorfor det plutselig er noe nytt i boksen
"Dette må da være mer enn en vanlig Seiko?"
Gratulerer @Lemen! Utrolig flott denne her.
Om hun ikke vet hva Grand Seiko er, så har du en utvei her ja. Bare ikke la henne se for nøye på den. Selv uinnviede vil lett kunne ane ugler i mosen når de ser nivået på finishen.
"Dette må da være mer enn en vanlig Seiko?"
haha, god løsning, men potensielt dyrt. Finnes dyre tepper og vet du, akkurat som dyre SeikoerTusen takk! Her ble jeg nesten umiddelbart forrådt av zaratsu poleringen da hun kom inn i rommet og lurte på hva i alle dager jeg hadde på hånden som lyste opp stuen (notat til meg selv: sett deg i skyggen neste gang). Prøvde meg selvsagt på at det bare var en aldri så liten Seiko, men etter nærmere øyesyn ante hun ugler i mosen når hun kjente igjen Grand Seiko signaturen fra en tur til urmakeren på Storo. «Var ikke det her den drøye japaneren?»..
Heldigvis har jeg vært ute en vinternatt før, så det ble i lynets hastighet kontret med at jeg hadde tenkt mye på tepper i det siste, og at vi selvsagt burde kjøpe disse nye teppene hun hadde så lyst på (siden hun åpenbart har verdens beste smak på tepper). Så her slapp jeg vel det motsatte av billig unna, men klokkeboksen er heldigvis trygg
Hva er ekvivalenten til Exp1 hos GS?
Tenker da på enkelhet, størrelse og utseende, ikke historien bak.