Grand Seiko-tråden

@Oddemann
SBGM001

9S56A movement with 50 hour autonomy and rated -3/+5 seconds / day
Stainless steel case with Diameter 39.5mm, thickness 13.7mm with crown guards and locking crown
Domed sapphire crystal, screw-in back

SBGN005
39mm og 12,1mm - så mye tynnere. Helt magisk bærekomfort.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Testet litt forskjellig hos Christensen i dag, og denne skilte seg ut :D

SBGA415

E1902548-B6E4-434C-9E92-A1EEB3317002.jpeg
 
Fin den også, men holder fortsatt en liten knapp på den originale Petite Aiguille vinnende SPGJ005 eller dens åndelige etterfølger SBGJ227 når det kommer til GS GMT med grønn skive.
Synes gull-detaljene er prikken over i'en som virkelig hever dem opp på et høyere nivå.
1639576300984.png
1639576150779.png
 
Grand Seiko med spring drive står definitivt på ønskelista for neste år, hva er serviceintervallet på spring drive urverk mtp bruktkjøp? :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Auto
Hvordan er det med nøyaktighet på GS-urverk? Tenker da ikke på SpringDrive eller Quartz.

Flere ganger nære å kjøpe White Birch men etter kontakt med selgere innen- og utenlands lagt på is pga tilbakemeldinger på nøyaktighet. Og tilfelle med andre modeller jeg har forhørt meg om. Både GS og Seikomodeller med GS urverk.

White Birch er noe av det flotteste jeg har sett og endgame delux men de tallene jeg har mottatt imponerer ikke. Forhåpentligvis gjelder dette enkelttilfeller og ikke merket generelt.

Så dere med GS; gjerne legg ut statistikk!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: HSR
Hvordan er det med nøyaktighet på GS-urverk? Tenker da ikke på SpringDrive eller Quartz.

Flere ganger nære å kjøpe White Birch men etter kontakt med selgere innen- og utenlands lagt på is pga tilbakemeldinger på nøyaktighet. Og tilfelle med andre modeller jeg har forhørt meg om. Både GS og Seikomodeller med GS urverk.

White Birch er noe av det flotteste jeg har sett og endgame delux men de tallene jeg har mottatt imponerer ikke. Forhåpentligvis gjelder dette enkelttilfeller og ikke merket generelt.

Så dere med GS; gjerne legg ut statistikk!
Hvilke tall er det du ikke liker?
 
Er det 1 ting jeg er opphengt i når jeg betaler oppimot 100.000 for et instrument konstruert for å måle tid så er det nøyaktighet.

Min forrige klokke 0.2 sekund i gjennomsnitt hver dag over 11 måneder. Alltid på uansett. 500mil på sykkel, vedhogging , skyting og livet generelt. Nåværende klokke 0.9/1.0 i gjennomsnitt.

Det jeg finner utfordrende er at det lages highend ur hvor nøyaktighet ikke virker å være prioritet nr1.

Jeg sier ikke at 6+ er totalt rævva. Jeg sier bare at jeg vil ønske å selv ha ur som tikker mye bedre enn det. Det gjelder alle mine syv siste ur. 4 Blancpain og 3 Rolex.