Grand Seiko-tråden

La ut en generell WTB på Grand Seiko - og fikk 1 svar.. Flaks at det var akkurat den modellen jeg kanskje hadde mest lyst på :)

0360807E-2248-420E-BDF9-EC2BCA43A820.jpeg

Etter å ha brukt disse GS quartz klokkene en stund må jeg si at Submariner nesten føles for stor. Tror ikke jeg har sagt det før:rolleyes: Har litt lyst å prøve SBGX261/263 også.
Takk for en hyggelig handel!

Jeg trives utrolig godt med GS Quartz i forhold til kassehøyde og vekt, merker at SLGA007 med SD er mye mer "topptung" på armen. Jeg prøvde en SBGX263 på armen hos urmakeren her i Drammen, og så det kan nok fort bli en 261 på meg etter hvert (kommer til å være rask om det dukker opp en på brukten) - da jeg allerede har en GS med Champagne-skive.

Har jo gått med Rolex DJ36 de siste årene, så jeg vil nok kunne trives bra med en 37mm.

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas og OBJ
Takk for en hyggelig handel!

Jeg trives utrolig godt med GS Quartz i forhold til kassehøyde og vekt, merker at SLGA007 med SD er mye mer "topptung" på armen. Jeg prøvde en SBGX263 på armen hos urmakeren her i Drammen, og så det kan nok fort bli en 261 på meg etter hvert (kommer til å være rask om det dukker opp en på brukten) - da jeg allerede har en GS med Champagne-skive.

Har jo gått med Rolex DJ36 de siste årene, så jeg vil nok kunne trives bra med en 37mm.

Du kommer til å digge den!

1646241497559.png

Nubuk på "Skyflake". Fungerer det, men liker alligator bedre, selv om reimen er veldig komfortabel allerede helt fra starten.

Alligator er litt stivt helt i starten men former seg etter håndleddet etter noen dager - og når den gjør det, så er det som å ha en 100% formtilpasset alligatorreim da den "stivner" iht. håndleddets form. Derfor er også deployant clasp / butterfly clasp en vinner på en alligatorreim. :)

_1230264-2-1.jpg

P1010477-c.png

Redigert:
Benyttet SBGA407 under hele OWG2020...og nå også i 2022. So far so good. Venter på egen lenke til den. Spent på om den lenken kommer før mars er over. Uansett, de innkjøpte og ulike 19mm reimene gjør at man får den variasjonen man trenger når man bruker samme klokke såpass "lenge".

Skyflake@c-kopi.jpg

Redigert: