#Seiko3M er over: jeg har rundet et kvartal med kun Seiko/Grand Seiko på lanken.
Den hvite SGBX quartz-GS'en min ble byttet ut med søstermodell med svart skive i starten av perioden, og en solar Seiko har kommet til. Dette har dermed vært rotasjonen min i det siste. To Seiko, to GS. To mekaniske, to quartz:
Vis vedlegg 331542
Erfaringer:
Jeg føler jeg ikke har manglet noe som helst, her er både high/low-end og ulike klokketyper nok til å dekke alt jeg gjør både til hverdags og fest. Det plager meg heller ikke at halvparten av rotasjonen har vært quartz.
Siden Datejusten min er vekk (mer om det lenger ned) så troner SBGW231 alene på dressklokke-plassen i samlingen min. Og jeg blir bare mer og mer glad i den modellen. Den er fenomenal.
SBGX261 er også veldig god. Den har litt "Explorer"-preg i at den er allsidig og nøytral. Funker fint på både lenke, rem og nato gjør den også.
Vintage datejusten min røyk underveis; den ble solgt fordi jeg overhodet ikke har savnet den.
Rolex er nok ikke helt "meg". Og jeg føler meg generelt ferdig med å både hige etter & kjøpe sveitsere nå. (Det hjelper heller ikke at hele klokkebransjen er på en helt over styr prisgallopp for tiden. Jeg kjenner at det kjølner interessen kraftig for meg. Føler at jeg har fått mitt av dyre klokker nå: jeg kan heller leke videre med å flippe innom en ordinær Seiko i ny og ned. Klokkeglede finner man i alle prisklasser.)
De to gjenstående sveitserne jeg nå eier (PO og Speedmaster) sitter det lengre inne å selge: jeg savnet å bruke dem og de har affeksjonsverdi. Men vi får se..
Resten av samlingen er nå iallfall japansk! #feelsgood
PS: Jeg "jukset" bare litt ved et tilfelle: Brukte Casio G-shock da jeg malte og pusset opp litt i april. Egentlig mest av gammel vane uten å tenke på det, det er alltid den på når jeg skal herje med sånt.