Gravering.

Medlem
28. jan. 2008
Innlegg
1.763
Sted
.
Jeg har kjøpt en sub til poden (fra fødselsåret hans - 99) som han skal få på et eller annet tidspunkt.
Har lurt på om jeg skal gravere noe inn på baklokket.
Men hva? Navn? Fødslesdato? Event dato når han får den, feks 18 årsdagen, skostørrelsen..etc
Synspunkter/forslag?
 
I det øyeblikket du graverer noe inn i baklokket, reduseres verdien på klokka tilsvarende prisen på nytt baklokk. Dersom det er vintage, reduseres nok prisen enda mer, da et nytt baklokk vil forrige verdien betydelig, i forhold til det originale lokket.

Det var den pengemessige siden.

Dersom klokka derimot skal beholdes, er det absolutt fint å gravere inn noe som gjør klokka mer personlig. F.eks. "Til XXX + dato", eller noe lignende :)
 
Synes patek-reklamen har den beste. "til min sønn"

Da er det like passende den dagen han gir den videre til sin sønn.
 
Lite inn spill iforhold til verdi tap ved gravering. Kjøp nytt baklokk, graver dette og ha det gamle som "back up" så taper man iallefall ingenting :) Liker også veldig godt patek forslaget :)
 
Støtter også ideen om å kjøpe et nytt baklokk og gravere det med "Til min sønn" og legge originalbaklokket i esken til klokka.
 
Det med nytt baklokk var en idé. Selv om meningen er at den skal beholdes og ikke selges.
"Til min/vår sønn" er også en glup idè, men nå er det ikke sikkert den går videre hvis han får en datter:)
 
Det med nytt baklokk var en idé. Selv om meningen er at den skal beholdes og ikke selges.
"Til min/vår sønn" er også en glup idè, men nå er det ikke sikkert den går videre hvis han får en datter:)

Hva med til mitt barn? På latin eller noe eksotisk? :) Greit å ha en mulighet for salg om han noen gang skulle virkelig ha behov for det:)
 
Tror jeg ville gjort det enkelt og kun skrevet fødselsdatoen hans (på norsk).
 
Jeg valgte å gravere dato for 18årsdag + guttungens navn både fordi det er et hyggelig minne - og ikke minst for at den ikke skulle selges til fordel for en russebuss eller lignende ;)
 
Ville holdt meg unna latinsk. Blir fort tacky.

Er også fan av en litt mer generell gravering.
Som "til min sønn/datter" eller "Til mitt barn"

Da får man noe som kan skape sterke bånd i flere generasjon.
Om ikke blir det fort "uret pappa fikk av sin far", det som ligger og støver ned i en skuff..
 
Hmmmmm... Tenker bare... Er det virkelig noen her som ville ha avstått fra en rolex fra deres far (eller mor) bare fordi det sto "til xxx og fødselsdato"...? Har jo flere klokker fra både far og bestefar (uten insripsjon riktignok) som ville vært minst like viktige i samlingen om det sto deres navn/fødselsdato/ect bak på lokket, samt at de ville blitt like "attraktive" å bruke - av meg. Er det fremmedes navn derimot......
 
Hmmmmm... Tenker bare... Er det virkelig noen her som ville ha avstått fra en rolex fra deres far (eller mor) bare fordi det sto "til xxx og fødselsdato"...? Har jo flere klokker fra både far og bestefar (uten insripsjon riktignok) som ville vært minst like viktige i samlingen om det sto deres navn/fødselsdato/ect bak på lokket, samt at de ville blitt like "attraktive" å bruke - av meg. Er det fremmedes navn derimot......

Hadde greit tatt enmot en Comex-rolex med teksten
"to George for 25 years of subsea service" :)

Eller milsub
"to John, for valor in combat"
 
  • Liker
Reaksjoner: SCUBA diver