I hvert fall i følge Gordon Gekko (M Douglas) i den ca. 30. år gamle filmen "Wall Street". Holder påstanden fortsatt? Vi får se. Ny Daytona med vel 70% tillegg på AD-pris er i hvert fall tilgjengelig her på TS.
Dette handler om hva TS skal være:
- Jeg vil ha et forum der genuint klokkeinteresserte kan kommunisere,diskutere, bytte og selge sine klokker med nettopp den genuine interessen som grunnforutsetning.
- Investorer og spekulanter har et vell av andre muligheter.
- Må de være akkurat her?
Det er ikke første gang jeg tar opp dette temaet.
Og slett ikke første gang jeg får den artige animasjonen over som kommentar.
Jeg får takke sf82 som m.fl. søker å vise en naiv sjel til rette.
For å klargjøre:
- Jeg vet at markedet virker.
- Jeg vet at ingen vil selge verdigjenstander under markedspris.
- Hverken klokker, eiendommer (som noen tidligere lurte på om jeg ville solgt til "riktig" pris), eller noe som helst annet.
Dette handler om hva TS skal være:
- Jeg vil ha et forum der genuint klokkeinteresserte kan kommunisere,diskutere, bytte og selge sine klokker med nettopp den genuine interessen som grunnforutsetning.
- Investorer og spekulanter har et vell av andre muligheter.
- Må de være akkurat her?
Du beskriver "Utopia", og kommentaren din fremstår i beste fall som naiv.
Skal man da kunne handle på TS til en "riktig" pris, og i neste omgang tjene penger på de på en annen plattform ?
Eg skjønner egentlig ikkje kem som faktisk betaler sopass mykje over butikkpris for en vare . Eg tenker vel umidelbart at vedkommande trenger litt veiledning
https://www.tidssonen.no/forum/threads/alle-prisdiskusjoner-her.30474/Fullstendig enig. Og TS både kan og bør dekke veiledningsbehovet.
Men alt for ofte blir trådstartere som ber om verdivurdering, enten de vil kjøpe eller selge, møtt med intetsigende tåkeprat av av typen
- Klokken er verd det du vil betale.
- Om du ser på kjøpet som investering er du på feil sted.
Hva med en fast forumtråd som inviterte til spørsmål om verdivurdering?
https://www.tidssonen.no/forum/threads/alle-prisdiskusjoner-her.30474/
Det må nok håndheves hardt en periode hvis det skal fungere.