Gressklipper - hvilken?

Medlem
22. april 2012
Innlegg
106
Er det noe innspill på hvilken gressklipper man skal kjøpe?? Ca. 2 mål tomt. Tenkte på bensinklipper man går bak.. Klippo eller Honda kanskje??
 
Er det noe innspill på hvilken gressklipper man skal kjøpe?? Ca. 2 mål tomt. Tenkte på bensinklipper man går bak.. Klippo eller Honda kanskje??

Finnes bare en, Hooooooonda :)

Meget fornøyd med min, eneste e ville valgt var en størrelse større, aldri feil med ekstra power.
 
Lawn%20mowing.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Prikken
Enig, Honda er tingen, er sikkert andre klippere som kan gjøre en god jobb og vare lenge, men Honda er i en klasse for seg. Dyrere ja, men skru fra hverandre noen gressklippere så ser du at det ikke er tilfeldig at Honda er best, man ser det med en gang på motordelene, stempel, veiv etc, attention to detail! :)
 
Jeg er vokst opp med Honda klipper og var en lang periode eneste i familien uten gresspollen så har mange timer og flere tusen mål med Honda. Aldri noe tull, starter alltid på noen få drag og tålte mye juling. En periode gikk det mye tennplugger utover det kan jeg ikke komme på noe annet vedlikehold.
 
henger meg på Hondabølgen. Har ca 2 mål tomt med mye plen å klippe på landstedet og et snaut mål hjemme. Det blir myyye klipping i mai og juni.

Kjøpte Honda Hydrostatic med selvstarter for 2 år siden og har ikke angret ett sekund. Brått kunne 13 åringen også klippe. Oser av kvalitet i forhold til mange andre klippene jeg har hatt. La umiddelbart bort oppsamleren og går på bio/multiklipp
 
Redigert:
Glem Honda'en og henge som et slips etter en eksosstinkende bråkebøtte.


GkTWYozdmbGe3kjrCKG_dAVp-66AYVpVyj0BE8qw1eeA



Jeg slår et slag for sauen.
 
Har du to mål med plen så må du ha noe du kan sitte på. To eller tre aggregater som er frontmonterte. Tror du må se på noe for proffmarkedet.

Om du ønsker å spasere bør du ta en kikk på Viking proff. Mest solide du kan finne. Bioklipp og ferdig med det. Ingen fancy detaljer, ikke plastikk og annen skjit. Den gjør jobben og varer livet ut.

I lekesegmentet er nok Honda blant de beste.
 
Hvis du legger biiiittelitt ekstra i potten, kan du sikre deg gressklippernes Patek :eek:

Plenklipper_994883a.gif

http://www.tv2.no/a/3867283

Har man stor hage så blir det mange turer fram og tilbake med en klipper som har en klippebredde på ca. 55 cm, hvilket er ganske vanlig.

Men det finnes altså andre løsninger for deg med ekstra stor hage, veldig mye penger eller egen golfbane – eller kanskje alt på en gang.

Klipperen du ser på bildene er Nordens største – en Leijenaar Green Clipper 5. Den har en klippebredde på hele 10,2 meter!

På den annen side klarer du deg gjerne med en kraftig Honda :cool:
 
I disse tider med fokus på grønn og bærekraftig utvikling ville jeg satset på denne: Bosch Rotak
Har selv gen. 2 av denne. Har fungert smertefritt i fire sesonger.
 
... men mitt halvflåsete autoklipperinnlegg var faktisk alvorlig ment; gressklipping er i mine øyne ufattelig kjedelig og unyttig. En klipperobot var svaret på min drømmer, noen av dem i hvert fall, da jeg kjøpte den for 2 år siden. Litt jobb å legge styrekabler ned i bakken før man tar den i bruk, men når det er gjort har man i praksis en plen man ikke behøver ofre en tanke.
 
I disse tider med fokus på grønn og bærekraftig utvikling ville jeg satset på denne: Bosch Rotak
Har selv gen. 2 av denne. Har fungert smertefritt i fire sesonger.

+1 for batteridrevet klipper. Men så har jeg nesten ikke gressplen og valgte minste versjon fra Bosch.
 
Kjøp robot.
Jeg kjøpte en Robomow i fjor, og angrer ikke.
Du verden, så kjedelig å klippe gress! Nå kan jeg heller kose meg med en kald pils på terrassen og lese meg opp her på Sonen, mens jeg ser roboten kose seg på plenen. Og selvfølgelig kan den styres med en app...
 
Kjøp robot.
Jeg kjøpte en Robomow i fjor, og angrer ikke.
Du verden, så kjedelig å klippe gress! Nå kan jeg heller kose meg med en kald pils på terrassen og lese meg opp her på Sonen, mens jeg ser roboten kose seg på plenen. Og selvfølgelig kan den styres med en app...

+1 jeg har husquarna sin ac230. På mine 300kvm plen :mrgreen:
 
Har hatt Klippo bio i 15 år, funker som fy den dag i dag. Eneste jeg har byttet er olje, dekk og plugger.