Som keitete, tynn, lang (altfor lang til å være i motorsport), dannet og rolig gentleman er vel Walter Röhrl den mest usannsynlige rallykongen man kan forestille seg. [/url]
For meg er nok Ari Vatanen større, men det blir jo bare personlige meninger. Samtlige av toppførerene i denne tidsepoken var noe helt for seg selv. Michele Mouton er også helt spesiell i mine øyne. Skjønner godt at Audi brukte henne aktivt i markedsføringen på denne tiden.
Lancia Delta S4 er forøvrig en vanvittig bil uten tvil, og også 037. Audi S1 fremstår for meg som symbolet på Gruppe B, kanskje sammen med RS200.
Forøvrig ble det faktisk ausjonert ut en Ford RS200 på Autosport International i Birmingham i Januar. Var der bare på Torsdag og Fredag så fikk ikke sett hva den gikk for. Ford lagde faktisk ikke fullt 200 biler av denne som var kravet for å få bilen homologert i Gruppe B. De flyttet biler over natten fra Boreham for å få antallet godkjente biler til å stemme
Bilen som ble auksjonert bort var #182 i rekken. Denne:
[video=youtube;rBz6BOcPe60]http://www.youtube.com/watch?v=rBz6BOcPe60[/video]
Group B. Start in 1979 end finished with tragic accident Toivonen and Cresto in Corsican rally in 02.05.1986 where both they died! The panic reaction FIA baned rally group B!
For sent er det ikke å få oppleve disse bilene i fri utfoldelse i grusen
Du må bare finne de riktige stedene å dra
MG Metro
Går litt hardt for seg, sølvtape er godt å ha
Dårlig kvalitet men, det er en S4, filmet i 2008 tror jeg
Ascona 400 prøver så godt den kan å komme unna en Delta S4
Her er arvtageren til Gr.B, dette skulle bli en bil i Gr.S. Lancia ECV1
Dette er en "one of a kind" med Triflux motor
Beklager dårlig kvalitet på filmingen, men det er gjort med et lite Canon IXUS fotoapparat