GTG 11.03.2012

En eldre Conquest i gull.
Og så hadde han en vakker kone;)

Den eldre herren satt med ansiktet vendt mot oss gjennom hele middagen og da han og fruen skulle forlate åstedet slentret han bortom bordet vårt og spurte:
"Er det noe av dere gutter som kan si meg hvor meget klokken er?"

Hvorpå vi repliserte omtrent som følger:
Æææ, hmmm, nææ, njaa, tjoo - er det noen som har en mobil her....?

Takk til dere fem som tok dere tid til å bli med i går kveld. Det ble en meget vellykket aften med god mat, god vin og hyggelig selskap. Jeg har aldri sett så mange stirre så mye over bordene på en restaurant noen gang. De kopte, rett og slett.

Jeg så flere som stoppet opp og tittet over skuldrene våre og lurte på hva som skjedde...

Servitisen lurte på om vi var med i en klubb.. Hun fikk i svar av det var en klokke klubb.. Av beste sort ;)

Minutemann det var veldig hyggelig og møte deg/dere (som var tilstede) på en GTG. Det var veldig mye spenende ur og utrolig hyggelig selskap..

Det må gjentas...

Greg: Var veldig morsom på slutten når han kom tilbake fra toalett besøket og spurte servitisen om noen av oss hadde tafset i klokken boxen hans ;)

Dette så jo ekstremt hyggelig ut! Noen sjanse for å få til en GTG i Oslo i uken etter påske? Er i traktene da og hadde jo vært hyggelig å pakke klokkene med på tur ;)

Dette så jo ekstremt hyggelig ut! Noen sjanse for å få til en GTG i Oslo i uken etter påske? Er i traktene da og hadde jo vært hyggelig å pakke klokkene med på tur ;)

+1
Gi gjerne beskjed om det blir en GTG i Osloområdet i nærmeste fremtid. Jeg er yberklar!
Veldig mange fine bilder Mathfjeld!

+1 på det alle sagt om GTG etter påske.
Fruen har termin med neste mann 16. april - så greit å få klått litt på noen ur før det :)

+1

Jeg blir med, mulig jeg får Multifunction Timegrapher i posten til da... Leste her inne at flere var interesert i og få sett på en på en GTG..

:D:D:D

Etter et lite tips fra prippa om å bruke en serviet for å mye opp blitzen ble bildene veldig mye bedre.

Jeg er nok neppe med en på ny GTG med det første, men ser veldig gjerne bilder :)

Etter et lite tips fra prippa om å bruke en serviet for å mye opp blitzen ble bildene veldig mye bedre.

Jeg er nok neppe med en på ny GTG med det første, men ser veldig gjerne bilder :)

Antar at det er en liten skriveleif her, og at du mener: myke opp?

Et alternativ til serviett, er matpapir :)

Antar at det er en liten skriveleif her, og at du mener: myke opp?

Et alternativ til serviett, er matpapir :)

Mon tro om ikke litt sånn scotch tape vil funke også i et nødstilfelle. Poenget er vel i all hovedsak bare å få diffusjonen på plass?

Morsomt å se bilder hvor de sammenligner effekten av diffusor osv...

Fordelen med papir er at lyset går gjennom. Som en softboks.
Diffuser spretter lyset rundt. Blir bra det og, pass bare på at det ikke gir uønsket fargestikk:)

Fordelen med papir er at lyset går gjennom. Som en softboks.
Diffuser spretter lyset rundt. Blir bra det og, pass bare på at det ikke gir uønsket fargestikk:)

Hva anbefaler du til 5d som en macro linse... til og ta nærbilder av f.eks klokker :):):):)

Tror Canon sin Macro 100mm 2.8 er ok. Grei pris og tegner bra:) trenger nok ikke L optikk hvis ikke du er helt frelst.

Tror Canon sin Macro 100mm 2.8 er ok. Grei pris og tegner bra:) trenger nok ikke L optikk hvis ikke du er helt frelst.

Jeg har 5d Mark II med Canon EF 24-105mm f/4.0L IS USM og en Canon EF 17-40mm f/4.0L USM til vidvinkel.

Er jeg bare rar eller trenger jeg egentlig ikke noe macro???

Blitz 4300ex2

24-105 har vel ikke makro som 24-70 har?

Du kan gjøre som Minuteman og kjøpe 1,4 mm mellomring. Billigere og grei løsning det:)

24-105 har vel ikke makro som 24-70 har?

Du kan gjøre som Minuteman og kjøpe 1,4 mm mellomring. Billigere og grei løsning det:)

Jeg kjøpte kite, Utrolig nok har jeg kansje knipset 500 bilder med utstyret.. :) Neste litt flaut og si...

Kansje jeg skal herme etter Minuteman..

Det blir nok billigst...

:D:D:D:D

Jacek, jeg kjøpte denne for tre- eller femhundre på nettet.

408.jpg

Du må ha telelinse eller zoomlinse. Det blir selvsagt ikke samme kvalitet som på "ekte" utstyr, men bra nok for meg - og billig.

Her er det et bilde jeg tok av OM i kveld

001-17.jpg

Jacek, jeg kjøpte denne for tre- eller femhundre på nettet.

408.jpg

Du må ha telelinse eller zoomlinse. Det blir selvsagt ikke samme kvalitet som på "ekte" utstyr, men bra nok for meg - og billig.

Her er det et bilde jeg tok av OM i kveld

001-17.jpg

Takk takk inmari tøft...

Kansje jeg skal sende klokkene oppover til deg så tar du bilder av dem og tafser litt i mellom tiden ;)

prippa:
FOTO guide FOTO guide !!! ;)
hehehehehhe