GTG Oslo tirsdag 10. april

Guybrush Threepwood

Støttemedlem
Medlem
4. mars 2011
Sted
Lier
Har planlagt en liten sammenkomst neste tirsdag for noen av medlemmene her. Send meg en PM om det høres interessant ut, så kan jeg gi mer info på melding.

Gruppebilde:
nkbqe.jpg

.... feel free to bla videre om lange tekster skremmer deg ...

Så var då timmen slagen sex och det var på tiden att troppa ner mot människobyn och möta upp klockevänner på det vi så fint kallar en GetToGether på ren norska.

Redan på Bryggetorget, Tjuvholmen visste jag att jag var på rätt spår när jag fem minuter före utsatt tid såg en ung herre gå mot avtalad restaurant med ett etui i handen (som visade sig vare en snasen samling med en Railmaster, en JLC Master Compressor och nåt annat friskt)

Känslan att komma till bords med vad som totalt blev 12 (ish) nya ansikten män, blott förenade i sitt klockintresse är speciell. Lika speciell är den korta stillheten innan presentation när alla undrar om de ska presentera sig med "nick" eller civila namn. För egen del blev saken enkel Adam, adamskater. Punkt.

Väl runt bordet tänker jag ni oinvigda mest undrar vad som åt och dracks.
Kort sammanfattat var det till 75% öl, 10% alkofritt och sist 15% var Entropy+2's hyllning till Minuteman - hyllningen bestod i ett smakfullt vit vin. The Player fick fel pizza men njöt carpaccion ändå, om Timekeeper fick sin pizza i knät eller inte låter jag vara osagt.

Men nog om det sociala. Här är så återberättningen ur ett klockperspektiv.

Värden, Guybrush, ställde till fest med ett par trevliga ur i sin lilla väska (var det 200 kronor för etuiet på eBay, superkvalitet med smarta fickor)
Redan här dök vad som kan komma att klassas som min egen lilla grail upp, men det avslöjar jag senare.

Första klocka ut bland gästerna var en Railmaster som var helt rå, skönt dressy men ändå tuff och med bra wristpresence och den nämnda Master Compressorn. Klocka i lite samma kategori men ändå inte, dressy och tuff med bra storlek och mycket hjärta.

Så kom då tanksen inrullande - Straigh Outta Singapore - en U1 och Breitling Superocean. U1 är mycket klocka, inte "mycket för pengarna", inte "mycket klocka på armen", nej "mycket klocka att överleva WW3 med".

Som på ett litet pärlsnöre kom sen godbitarna (och ölen in så fokuset sjönk lite)
Men snasnast, utan inbördes turordning, måste väl ändå kunna sägas vara en Vacheron Constantine i mint tillstånd, e stort-sett-ny Patek Aquanaut på trevlig projektledare, Rolexarna kom med, Hulken, Cola-GMT, vanlig GMT, annan GMT, Sub, annan Sub, ingen Guldsub dock Greg (!!)
En klocka som satte djupa spår med är den från sonen välkända "Entropy's Helson Bronze Shark Diver 2000m som inte är Bronze men någon annan legering" - herremingud för en best av en klocka.

Men till syvende och sist, för att summera var min ståndpunkt är efter en så urfull kväll.
Jag, adamskater, är en Omegist. Inte Rolexian, inte Pateist eller Panerist - okej om inte budgeten tillåter kan jag bli Patek eller Vacheron ... men Omega. Vilken trio som diskades upp. Speedmaster moon med display back, (och en till på Boenna_69 som jag inte klådde så mycket på), så nämnda Railmaster i grymmingskick och så kärleken som kom sig påsmygandes. Värden självs PO 42mm. Herregud vilken närvaro och tyngd på armen, hur fantastiskt fint den bågformade länken kramar handleden ... STOP. STOP. STOP. Det här blir dirty :)

Tack alla och God Natt!

Kan med all rätta nämna, IWC Portugese, Ingenieur, Seiko Spork, Seiko Marinemaster, vintage Tudor (Tudors?), Datejust. Nej nu kallar sängen.

Ps. ofint eller inte men jag dubbelpostar det här både här och i GTG-tråden. - Shoot me!
Samme gäst hade även en Master Compressor med mekaniskt alarm

bilde-47.jpg

Denne var jo bare helt rå :)

bilde-48.jpg

Dirty mobilshot, regner med Entropy stiller opp med noen flotte bilder ila dagen?

Utrolig hyggelig kveld og veldig morsomt å få ansikt på noen av TS-navnene! Håper noen drakk et par ekstra for meg når jeg måtte stikke av for å nærmest rekke flytoget til København ;)

IWCen til The Player prøvde jeg sikkert på hånden 10 ganger, og den var bare helt rå! Colaen til Eski kom vel rett på innkjøpslisten den også. Vi får se hvordan dette går... Plutselig brenner alle kredittkortene opp på Lange-shopping i København, da blir det i så fall ikke mye mat på bordet framover

Imponert over den løse og trivelige stemningen som var fra første sekund og gleder meg virkelig til neste gang :D

Takk for i går gutter! Dere er absolutt føkka i huet hele gjengen, men på en goe måde som de sier i sørvest. Veldig trivelig treff med bra folk og mye fint på bordet. Morsomt og hyggelig var det også å få ansikt på et par nick til, nye for meg var i alle fall Guybrush, Lynvingen, cosmo og adamskater.

En strålende beretning, Adamskater, takk for det!

Og stor takk til Entropy og dere andre for den fine "hyllesten" til meg!
Håper den vinen var god :D

Takk for i går, gutter:D

Som vanlig så var det trivelig å møte andre klokkenerder!

Spesielt takk til Guybrush som arrangør (nå ser det ut som IWC'en min forsvinner - beklager).

....må jo nevne "nachtspiel-gutta" med Whiskeyservering : Tusen takk for hodepinen i dag.......

Takk for igår alle sammen! Jeg kom meg omsider på jobb idag, om dog noe forsinket. Gikk helt greit, sjefen er litt klokkenerd selv. :D

Dette så ut som en veldig hyggelig sammenkomst :) Får prøve å bli med en annen gang, selvom jeg vil føle meg ganske liten i forhold til de fleste her tror jeg :p

Takk for i går gutter. Jeg har vondt i hodet, takket være Entropy og undertegnede. Skal se om jeg kan få slengt opp bildene fra kameraet ila dagen :)

Takk for meget hyggelig GTG. Det var tungt å stå opp klokken 6 i dag, men hadde jeg blitt med på whiskey-nachspielet hadde jeg vel ikke kommet på jobb i det hele tatt.
Mange fine klokker og mange hyggelige mennesker. MÅ GJENTAS.

Så fint a gitt.

Jeg takker for at alle som møtte opp gjorde nettopp det, og jeg hadde det kjempehyggelig. Takk for en fin kveld, og supre folk og samtaler!