Gull Omega seamaster.

Medlem
6. jan. 2012
Hello klokkefolk,

Jeg har nylig arvet min oldefars gamle Omega Seamaster. Jeg liker det godt, og uret later til å være i god stand. Likevel kunne det nok trengt en polering, bytte av glass og n rens da det har ligget lenge uten å ha vært i bruk, og ikke minst siden det er lenge siden sist service. Jeg har nå kjøpt en litt midlertidig rem til den, bare for å teste uret på og for å se om jeg likte det. Klokken er i 14K gull, og jeg anslår det til å være fra 1960 - 1961.

Jeg er ganske ny i klokke-gamet, og det ville vært strålende å fått noen tips/vink til hva slags rem som kunne passet, og hva jeg skal be en urmaker passe på og ivareta under en service.

Takker!

bilde.JPG

image.jpeg
image.jpeg

Vintage Omega er fin mat for Ossur Solheim. Han holder til i Oslo sentrum. Skulle du tatt en skikkelig oppussing er nok alternativet å sende den til Omega. Angående remmer har du utrolig mye å velge i. Enten original omega rem eller hirsch

Jeg ville ha satt den på en croco/alligator :) Brun/sort... Det spiller ingen rolle, selv om jeg personlig synes at brunt er penest :)

DSCF2032.jpg

jeg endte opp med en slik en på min seamaster 30, havner vel på under 400,- med frakt til Norge om jeg ikke husker feil! :)

Nydelig Seamaster. Sett på en original krokorem i sort eller brunt. De koster litt men har en utrolig finish og holder seg i lang tid.:D

Når det gjelder overhaling så ville jeg nok vurdert å sende den til Omega fabrikken for å få det skikkelig gjort.
Jeg hadde en Seamaster i 18k fra 1952 som fikk en fabrikk overhaling hos Omega. Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg fikk den tilbake, den var totalt som ny. Men det kostet et par tusen mer enn det jeg normalt hadde betalt for tilsvarende restaurering av andre klokker. Det var verdt hver eneste krone.. Absolutt å anbefale hvis du velger total restaurering av din klokke.:D:D:D

Pussing av glass og service er jeg enig med deg i. Men ville tenkt meg nøye om før jeg polerte vekk bruksmerkene fra oldefar.. :)

Hei.

Slik ble min klokke fra min morfar fra 1967 etter at urmaker servet,bytte glass og krone,samt polert meget sparsomt på den.......Det hele kostet ca kr 5500 + en skinnrem
Omega2011002.jpg
[/IMG]

Mvh
Timebandit

Takk for responsen! Veldig nyttig.

Enig i innspillet om at det kan være fint å ikke polere alt for mye på den, for å bevare noen av sporene fra Oldefar.
Jeg tok klokken til Kolbotn ur og optikk her forleden, de har den nå inne til vurdering. Fikk urmakeren til å skrive ned litt tall for meg mens jeg hadde han for hånden, og har nå gjenkjent klokken som denne:

Skjermbilde%202012-01-09%20kl.%2014.54.06.png

Fortsatt litt usikker på rem, frykter gull på gator blir litt prangende. Mulig jeg tar feil, og at det ser bedre ut på. Noen som vet hva slags rem denne opprinnelig kom med?