Gull!

Ajaj, smakfullt, Anders! Har du en liten pimp i magen? Eller bare for mye penger? :mrgreen:

Men, ja det er mye dyre og til dels smakløse ur ute og går om dagene - her er en annen favoritt! Skulle likt å møte noen som kunne tenke seg å blåse 200000 på den....

pimp.gif

By the time I hit the door
I saw hoes on the flo'
Niggas dressed in suits
Tricking all dey doe
Me imma pimp
I aint paying for no sex
Man I'd rather buy a car
Or a new rolex

179071_10_1621204308.jpg

Artig nok har de sensurert RolexYoutube :mrgreen:

krille skrev:
Ajaj, smakfullt, Anders! Har du en liten pimp i magen? Eller bare for mye penger? :mrgreen:

Men, ja det er mye dyre og til dels smakløse ur ute og går om dagene - her er en annen favoritt! Skulle likt å møte noen som kunne tenke seg å blåse 200000 på den....

Appropos smakløse saker med gull og diamanter: http://www.briljantwatches.com/no/viewi ... =399&gid=1. Ikke noe er som en leopard daytona med "cognac fargede safirer"! :mrgreen:

kan ikke si at jeg er begeistret for alle sportsmodellene i helgull men jeg blir alltid ganske svak foran en 1680 i gull spesielt med sort skive og på en reim:

14bl55x.jpg

cred: Wizir ( klokke; Gatsby)

lobergen skrev:
kan ikke si at jeg er begeistret for alle sportsmodellene i helgull men jeg blir alltid ganske svak foran en 1680 i gull spesielt med sort skive og på en reim:

Mitt i blinken! Slik skal man bære et gullur :D

Jeg bøyer meg i støvet lobergen, den gullsuben var sinnsykt fet og retro, med "nippel dial" og greier. Misunnelig er vel stikkordet! :D

lobergen skrev:
kan ikke si at jeg er begeistret for alle sportsmodellene i helgull men jeg blir alltid ganske svak foran en 1680 i gull spesielt med sort skive og på en reim:)

Fanker'n også lobergen. Der fant jeg jo dressuret jeg har hatt lyst på. Så er spørsmålet. Jeg har en klokkepusher som sikkert kan skaffe en brukt (tidlig 90-tall) Gullrolex av samme type, men hva bør man være villig til å betale for noe sånt? Er 10.000 usd en upris?

Siden jeg synes at den ser helt perfekt ut på svart natoreim, så lurer jeg også på om jeg kanskje kan forsøke å kjøpe en uten reim. Hvor mye billigere kan det bli? Ned i 6-7.000 usd, eller er det for optimistisk?

Er det forresten noe marked for brukte helgull Rolexlenker hvis jeg blir nødt til å kjøpe komplett klokke?

Mange spørsmål her, men jeg kjenner ikke Rolexmarkedet så godt.

Santos-Dumont skrev:
Fanker'n også lobergen. Der fant jeg jo dressuret jeg har hatt lyst på. Så er spørsmålet. Jeg har en klokkepusher som sikkert kan skaffe en brukt (tidlig 90-tall) Gullrolex av samme type, men hva bør man være villig til å betale for noe sånt? Er 10.000 usd en upris?

Siden jeg synes at den ser helt perfekt ut på svart natoreim, så lurer jeg også på om jeg kanskje kan forsøke å kjøpe en uten reim. Hvor mye billigere kan det bli? Ned i 6-7.000 usd, eller er det for optimistisk?

tror du har tallene rett men med feil valuta :twisted:
dette er nok kurante priser i euro for moderne sub´er
det er sånn at en helgull sportsmodell fra 90 tallet blir noe rimeligere enn det uret på bildet som er en 1680 dvs med plexiglass og matt skive som toner ned inntrykket ; men en moderne utgave selv på en alligator eller natoreim blir alltid mye mer flashy med saphirglass og en blank skive som skriker "gullklokke" på lang avstand.
misforstå meg rett, jeg synes at en moderne gullsub eller gullgmt på reim er veldig fine ur men ikke fullt så "avslappet" og lette å bære i alle sammenhenger enn den på det bildet ovenfor.

Santos-Dumont skrev:
Er det forresten noe marked for brukte helgull Rolexlenker hvis jeg blir nødt til å kjøpe komplett klokke?

njaa du får nok ikke mer enn skrappris, best å beholde lenken i safen til eventuelt videresalg

xe3l: jeg har bare knabba bildet fra en bekjent og er veldig misunnelig selv :D

lobergen skrev:
tror du har tallene rett men med feil valuta :twisted:
dette er nok kurante priser i euro for moderne sub´er
det er sånn at en helgull sportsmodell fra 90 tallet blir noe rimeligere enn det uret på bildet som er en 1680 dvs med plexiglass og matt skive som toner ned inntrykket ; men en moderne utgave selv på en alligator eller natoreim blir alltid mye mer flashy med saphirglass og en blank skive som skriker "gullklokke" på lang avstand.
misforstå meg rett, jeg synes at en moderne gullsub eller gullgmt på reim er veldig fine ur men ikke fullt så "avslappet" og lette å bære i alle sammenhenger enn den på det bildet ovenfor.

Det var da som :evil:

Så nå ønsker jeg meg ikke bare en dyr modell, men en dyr, sjelden og ettertraktet modell. :(

Hm. Får forsøke å få prøvd en i helgull et eller annet sted og se om ekte glass og blank skive blir for mye.

:D Helt enig, og nipple-dial er jo ekstra fett! Etter at jeg så det bilde lobergen la ut, av en helgull 1680 (kan ikke det riktige modellnummeret) med sort NATO-strap, har jeg surfet rundt etter gullsub på nettet! Man får jo en fet en med massiv gulllenke og luggholes for under prisen av en ståldaytona, ikke med pleksi og nipple-dial, men fortsatt ganske så fet:

http://cgi.ebay.com/18K-yellow-gold-man ... 2ea86c3958

Må bare få på en sort skive og sort bezel, så er jo den en helt konge klokke med NATO-strap :D !

Jeg har en Rolex Day-date i gull, svært fornøyd med den. Kommer kun frem ved spesielle anledninger..En mer klassisk klokke i gull skal man lete lenger etter mener jeg..

rkjersem skrev:
http://www.briljantwatches.com/no/viewitem.asp?iid=439&gid=1

Jeg kjenner det begynner å krible enkelte plasser når jeg ser slike ur til salgs, men skal holde for meg selv hvor det kribler :mrgreen:

:D Kribler her og der hos meg også når jeg ser en 16618 :D

Var vel ikke så gal pris på den heller..?

Så på Blocket igår kveld, og der kan man jo få en Day Date fra under 40.000 NOK med dagens fordelaktige kurser.. Med en dags biltur eller Poste Restante i Strømstad, så kan man jo gjøre en handel man garantert ikke vil tape penger på :D