Gull!

Gull og rolex, postet nett i dagens, men duger vel her også ;)

771be2b6.jpg

Grattis! Fantastisk flott ur :D Fine bilder og, men vil gjerne se noen macroshots her altså!

Skal se hva jeg kan få til etter jobb i morgen. Var så mørkt da jeg hentet dette i dag at det ble dårlig med bilder:) Skal iallefall få tatt en god del macro bilder av det flotte Elite verket med gull rotor :D

Jeg har sett gjennom tråden og kan konstantere at det ikke er veldig mye DateJust YG helgull med jubileumslenke. Det finnes kanskje et par tillefeller av DJ YG med rem, D. Beckham og en til....?

Hva kommer dette av? Er ikke DJ helgull med jublenke attraktivt eller kult nok, eller er det bare tilfeldig?

Jeg observerer at det har lett for å gå i DD YG, er det fordi den er mange flere i bruktmarkedet, eller fordi alle synes den er kulere?

Personlig synes jeg at DJ YG med jublenke er knallbre verdagsklokke. Til 24/12, fest og bryllup er vintage DD på rem og foretrekke.

Noen kommentarer til dette?

Den skiven der her jo bare lekker, ikke noe å si på det. Den lekreste Daytona-skiven i dag! Jeg har litt problemer med Daytona på rem, det er noe med de "endeleddene" som bare ikke klikker med meg eststisk. Men om man ikke sliter med det, bare å kjøre på.

Samme her. Den blir litt for mye kloss. Ble nevnt i sommerklokketråden også. Vi kom vel frem til at gummi kan være en frekk løsning på det.

Den skiven der her jo bare lekker, ikke noe å si på det. Den lekreste Daytona-skiven i dag! Jeg har litt problemer med Daytona på rem, det er noe med de "endeleddene" som bare ikke klikker med meg eststisk. Men om man ikke sliter med det, bare å kjøre på.

Ja du sier noe der, og for min del har det også vært spørsmålstegn til bucklen. Den må jo bli ripete straks på en slik klokke, hadde vært bedre om den var skjult slik som på Omega spør du meg. Litt mindre gull hadde det blitt, men det hadde jeg overlevd :)

Nej får klare meg med en gullklump til og begynne med :)

Om det er en trøst så er din gullklump vesentlig kulere enn denne daytonaen. Syns den grenser til bruktbilselgerklokke, mens jeg kunne ha brukt din GMT på nato any day of the week!

Jeg må være sær for jeg liker denne meget godt på rem. En flott kombinasjon med brun alligator og gullkasse imho :)

Jeg må være sær for jeg liker denne meget godt på rem. En flott kombinasjon med brun alligator og gullkasse imho :)

Tror kanskje det er jeg som er sær, men smaken min endrer seg jo hele tiden. For ett år siden ville jeg ikke bli sett død med en gullklokke. Det er vel håp for meg også :confused:

Dang, 80 K (+mva) for denne? Den ser jo forholdsvis bra ut, bortsett fra kanskje "chamfersene", men jeg er ingen gullekspert. Hva mener du, Midas/Anders? :D

Synes det meste så veldig bra ut her. Det er vanskelig å finne disse upolerte, ettersom gull slites fort. Har litt vanskelig for å se på bildene om poleringen er riktig gjort, men er heller ikke noen spesialist på det. Noe av det første som slites er kanten på bezelen, og denne ser riktig fin ut.

Jeg ville absolutt forsøkt meg på et WTB på VRF eller en henvendelse til noen av de store pusherne der før jeg kjøpte noe på Chrono24. Føler at de er minst like trygge.

Det er verdt å vite at det diskuteres varmt i samlermiljøet hvor lenge 16808 ble levert med nipple dial. Noen hevder at det kun var en kort periode før den nye skiven kom, og at de mange nipple Subene med høye serinumre (som 8.xmil) har fått byttet skiver i nyere tid.

Skivene sees i Rolex-materiale så sent som 1985, men det er ikke gitt at de ble produsert så sent, da dette var dyre ur som kanskje ikke ble revet bort fra hyllene akkurat. Det er rapportert om én-eiers 16808 med full historikk med så høyt serienummer som 8.5mil. Fra Rolex er det ingen info å få, så dette er hypoteser som helt umulig å verifisere. For alt vi vet ble det levert klokker med forskjellige typer skive på samme tid.

Det er altså ulike meninger om aksepterte tidsperioder for nipple dial, og det er greit å være klar over det når man kjøper såpass høye serienumre. Jeg har selv en 8mil Sub, og har dermed gjort en leap of faith med egne penger. Caveat emptor.