Gull!

Noen bilder av min nyervervede lettvekter :p

temporary-60.jpg

temporary-59.jpg

temporary-58.jpg
 
WOW, dette blir for heavy for meg.

Nydelige klokker, men nervene mine tåler desverre ikke for mye av dette:p
 
116618 og 116718 ligger vel rundt 220g, og da begynner det å merkes på armen;)

Det er stor forskjell på en stål og en helgull - i hvertfall nyere modeller, tenker selve følelsen når du løfter opp ut av klokkeboksen. Mener kjøkkenvekten viste 218 gram når jeg veide 116718 for liten stund siden...
 
Har aldri hatt sansen for gull, men det endret seg når denne var på hånden. Nå skal det spares;)

IMAG0328.jpg
 
Har aldri hatt sansen for gull, men det endret seg når denne var på hånden. Nå skal det spares;)

IMAG0328.jpg


Gull har jeg alltid hatt sans for. Hvitt gull, that is.
Gult og rødt....? Nope. (Meaning: Pent på andre, men ikke på meg).

Men akkurat her er vi "to sjeler, samme tanke", for denne fortjener å komme inn på sonen snart....;)
 
Hvordan er det med gullklokker og slitasje?

Vil en gull/stål submariner med blå skive holde seg pen hvis den brukes som et hverdagsur? Eller vil det se ut som om noen har forsøkt å polere klokken med sandpapir?
 
Hvordan er det med gullklokker og slitasje?

Vil en gull/stål submariner med blå skive holde seg pen hvis den brukes som et hverdagsur? Eller vil det se ut som om noen har forsøkt å polere klokken med sandpapir?

Den vil bli litt slitt på gulldelen etterhvert. Men som et hverdagsur som brukes normalt vil dette bli minimalt. Generell slitasje kan uansett poleres opp hos forhandlet slik at klokken ser tilnærmet ut som ny:)

Bare å kjøre på:)
 
Bildet er nylig postet i en annen tråd men tar det med likevel.

Tissot kjøpt av min far rundt 1970-72. Mekanisk manuelt ur som har plassen som finuret mitt sammen med Flagship'en. Bildet yter det dessverre ikke full rettferdighet, får se til å ta noen bedre.

Whisky1of1.jpg