Gull :-)

Medlem
10. feb. 2009
Sted
Bergen
Lekte meg litt med kameraet i denne mørketiden, disse lyser opp litt :)
IMG_2049.jpg

IMG_2045.jpg

• Liker
Reaksjoner: acnorway
Herlig.:D
De ser jo fullstendig strøkne ut.:eek:
Har disse kun ligget i en skuff i alle år?

Kult! Utrolig "spesielt" med gull-croco, mem ganske tøft.

Ikke problemer med finklokker hos deg nei. Likte Omegaen godt.

Hvis deg er greit for deg siggen, slenger jeg på et bilde og et spørsmål her siden det er snakk om gull. En bekjent av meg har fått denne klokken av faren. En velbrukt JLC master quarts, så velbrukt at JLC logoen på kronen er nesten slitt vekk. Han har levert den inn til urmaker og verket fungerte helt fint etter skift av batteri. Ganske stor og tung denne klokken og 18K hvis jeg husker rett.
Noen som vet ca. verdi på denne i dag? Regner med quartsverk trekker ned prisen noe. Og er det noen her i landet som kan fikse fargeforskjellen på skiven?

p1010398d.jpg

Ikke problemer med finklokker hos deg nei. Likte Omegaen godt.

Hvis deg er greit for deg siggen, slenger jeg på et bilde og et spørsmål her siden det er snakk om gull. En bekjent av meg har fått denne klokken av faren. En velbrukt JLC master quarts, så velbrukt at JLC logoen på kronen er nesten slitt vekk. Han har levert den inn til urmaker og verket fungerte helt fint etter skift av batteri. Ganske stor og tung denne klokken og 18K hvis jeg husker rett.
Noen som vet ca. verdi på denne i dag? Regner med quartsverk trekker ned prisen noe. Og er det noen her i landet som kan fikse fargeforskjellen på skiven?

p1010398d.jpg

På denne kan det potensielt være stor differanse på verdi i norge og i utlandet. Tror nok at samlernettet for eksklusive quartzur er større internasjonalt.
Ville uansett startet en egen tråd. Får mer oppmerksomhet slik.

Vis den er i 18kt, så har du vell sånn ca. 3000 i bare gullverdi. Avhengig av vekten se følgelig. ;)

Takk for mange hyggelige kommentarer :) Jeg har hatt mange gull-klokker men disse er de jeg vil beholde. Ikke at de er unike men de har en spesiell sjarm som tiltaler meg :)
Det som står på ønskelisten nå er en Rolex 1680 i god stand. Det er ikke lett å få tilslaget på et godt eksemplar :)

Arvet en gullklokke i dag. Kan byttes mot stålklokke fra Rolex fra samme tidsperiode, helst sportsmodell. Tenkte da rent bytte, men at du tar eventuelle fraktkostnader. Ok? Send PM!
62728C3E-3751-4F78-B9C0-5E7A6DB438EA.jpeg